firewall - srovnani Lin x Win

Martin Kokes martin na gplus.cz
Středa Březen 14 10:26:05 CET 2001

"Pavel Zenisek" <pzenisek na tisnow.cz> pise v diskusnim prispevku
news:sh6satsp5hrkm2q4q2vsk6sbr9it5nb6t5 na 4ax.com...

> Mohu poprosit nekoho znaleho, aby porovnal moznosti firewallu na
> Windows s Winroute a Linux s ipchains.

IMHO se co do funkcnosti NATu vyrovna Winroute az iptables.

> Jde obecne rict, ze nejaky system je bezpecnejsi?

Tezko rict, WinNT/2K za Winroute jsou takrka nedobytne, lehce to nastavite,
iptables musite opravdu peclive nakonfigurovat, ale mate vetsi flexibilitu
(dynamicky menitelna pravidla atd.) - moznost obsluhy externimi utilitami.
Osobne pouzivam iptables/Linux presel jsem na Linux hlavne kvuli mailu,
Sambe-TNG atd...

> Jsou nektere veci, ktere lze udelat pouze s Winroutem a naopak?

Winroute ma pekne propojeni DHCP<=>DNS, na muj vkus.

> Jak je to s naroky na HW?

Naroky na HW jsou jasne, iptables/ipfilter bezi tam, kde jadro 2.4.*,
Winroute min tam, kde WinNT4.0 WKS (na Win98/ME to snad nema cenu
provozovat).

MK