Raid 1

Martin Kubecek Martin.Kubecek na bull.cz
Středa Březen 21 16:03:10 CET 2001

Zdravim vsechny Tucnaky (hlavne ty Linuxovy)

Potrebuji rozjet softwarovy mirror disku pod Redhat 6.2 s 2.4.0 kernelem.

Zkousel jsem to jednak pomoci grafickeho DiskDruidu pri instalaci redhatu a
jednak rucne s klasickou instalaci a pak pomoci Boot+Root+Raid+Lilo...
Howto.
V obou pripadech Raid 1 funguje, avsak pri restartu serveru my system
napise nasledujici:

Tunning off RAID for md1 md: md1 still in use
/dev/md1: Device or resource busy             [Failed]

Vytvarel jsem vzdy dva oddily: md0 pro /boot a md1 pro /

Odmontovani md0 probehne v poradku.

Jadro mam zkompilovane z autodetekcni podporou a zaremoval jsem vsechny
radky tykajici se RAIDu v rc.sysinit. (doufam ze chapu dobre, ze pokud chci
mit bootovaci Raid 1, musim pouzit jadro s autodetekcni podporou pro RAID a
persistent superblock, a ze neni jiz pak potreba mit script pro start
RAIDu)

Znate nekdo reseni tohoto problemu?

PS: taky mi neni jasne nasledujici: V man pages raidtab se uvadi, ze
persistent superblock se zapise na konec kazdeho disku. V software RAid
Howto se vsak v sekci urcene persistent superblocku uvadi ze je zapsan na
zacatek disku. Tomu skutecne nerozumim......... Vite nekdo jak je to
doopravdy.

Diky