OT Re: Knizka Satrapa, Randus: Linux - Internet server

Pátek Březen 23 12:50:02 CET 2001

> knihy nemohou byt moc drahe, protoze si je potom nikdo nekoupi. Kolik lidi
> si koupi knihu 400 stran za 1.000 - 1.500,- Kc? Tolik by totiz stal
> nizkonakladovy (stovky kusu) dotisk na pulte obchodu.

	Kniha teto informacni urovne, jakou predvedli p. Satrapa a Randuz tuto
cenu alepson v mem hodnoceni klidne unese, proboha vzdyt si to
spocitejte kolik casu by 90% administratoru zabralo prolezt nekolik WWW
sites, manualu apod. nez by vyresili to, co maji v knize doslova
naservirovano na taliri. Servisni hodina firmy siroko daleko nejde pod
500 Kc / hodina => za 1500,- Kc mam 3 hodiny prace technika - za 3
hodiny technik z anglickych manualu (a to ani ja, ktery je ctu denne a
jsem zvykly API, popis a jine veci cist zasadne v originale bez dalsich
prekladatelskych ci prepisovacich chyb - casto naprosto zasadnich)
nejsem v zivote schopen obsahnout problematiku a reseni castych problemu
(ani FAQ vzdy nepomuze a importovane zkusenosti Madieho  a p. Satrapy v
knize jsou casto penezi nedocenitelne) v tak omezenem case a v takove
siri, to by musel byt superman.

	Podobne se divam napr. na Petzoldovu knihu o programovani ve Windows
(bez MFC, mne skutecne zajimalo Win32 API) - na ceskem trhu stala neco
kolem 1.000,- Kc, k ni dalsi bezva doplnek Inside Windows (ceske vydani
rovnez kolem 1.000,- Kc) - byl jsem ochoten knihy koupit i za vice
(ostatni veci si pak mohu najit v MSDN), stejne je to v pripade, ze neco
neumim v Linuxu, sam jsem vlastnikem 1. vydani a to bylo v dobe, kdy
cele okoli se divilo na co mi tato kniha asi bude, byla moc uzitecna.

	Vite, plati podle sebe soudim tebe, a clovek se tomu nevyhne, takze za
sebe mohu rici ze kniha mohla byt klidne teto (radove jednotky kkc) ceny
(ja sam bych ji koupil nez se brodit MB e-dokumentace). A jak pozoruju
zoufaly zajem o dotisk nejsem asi sam.

	Ano, lide si stale nezvykli, ze nejdrazsi artikl na svete nejsou kovy,
akcie, papirky a cetky recene starozitnosti, ale informace a bohuzel se
tomu stale prizpusobuje spousta veci (vcetne napr. marketingovych planu
vydavatelstvi).

	Nevim samozrejme co je predmetem smlouvy mezi Neokortexem a autory, ja
se mylne domnival ze napr. dalsi autorske ci licencni poplatky (neumerne
zvysi cenu) apod nebo neochota pristoupit na 3. vydani ze strany autoru,
a ono koukam jde pouze o to, ze 1000ks bude stat rekneme 1.000,- Kc.
Kdyz se divam na knihy, pak balast co staval kolem 50,- Kc v dnesni dobe
stoji 200,- Kc a vyse, proc dobra kniha nemuze stat 1.000,- Kc skutecne
tezko pochopim.

Vyvoj software, Intranet / Internet          Anenska 11, 602 00  Brno