History of Unix and Linux

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Pondělí Březen 26 18:14:21 CEST 2001

Karel Berkovec wrote:
> Slo o hru "Cesta vesmirem" - puvodne byla psana pro pocitac GE 645 -
> protoze vsak bylo rizeni lodi obtizne a beh programu byl nakladny, hledal
> K. Thompson az nasel PDP-7 - s lepsim grafickym displejem a levnejsim
> provozem ... to vse pod OS GECOS - protoze programovaci prostredi nebylo
> nic moc, sahli s D.M.Ritchie po rozpracovanem UNIXU ....

Apropo, tahle aplikace se vyskytuje i mezi duvodu krachu projektu
Multics. V podstate jsem to videl ve dvou verzich:
1) K neuspechu projektu Multics prispela aplikace Space Travel,
coz byl astronomicky simulator a ten spotrebovaval vetsinu
prostredku pocitacu urcenych k vyvoji Multicsu.
2)  K neuspechu projektu Multics prispela aplikace Space Travel,
coz byla hra jejiz vyvoj spotrebovaval vetsinu dostupnych
programatoru urcenych k vyvoji Multicsu.

Zrejme to byla i jedna z prvnich aplikaci importovanych
do Unixu. :-))

> p.s. cetl jsem vice pojednani o historii UNIXU, ale pokazde se to trochu
> lisi - jinak na www.reboot.cz vysel drive clanek "Historie Unixu ve
> zkratce"

Pravdu se stejne nikdo nakonec nedovi. A ono je to nakonec dobre. :-)

	Majkl