ext2 loser: Spadlej disk... :-(

Jaroslav Lukesh lukesh na k-net.cz
Úterý Březen 27 10:25:26 CEST 2001

| Odesílatel: Ing. Pavel PaJaSoft Janousek <janousek na fonet.cz>
|
| 	8192?
|
| 	On totiz ten superblock je na disku X-krat (dle velikosti), protoze
| jsou to zivotne dulezita data (asi jako FAT v MS DOSu), takze nesjou na
| jednom miste.

Pred par tydny jsem zachranoval data z disku, co tam mel ze zacatku
prepsane 740MB dat tarem (nekdo prudce inteligentni ie., napred udela, pak
mysli).

Pomohlo mi tohle (nekdy napisu howto az bude trocha casu):

Linux Disk Editor (LDE)
Grep verze 2.2 (2.3+ nikoli!!!)
e2fsck
e2salvage (viz tahle konference)
dumpe2fs
debugfs
dd
strings
dosemu + hiew na 2GB rezy (znate neco takoveho na linuxu anebo lepe co by
nedelalo lseek?)
e2recover
recover12
MC+undelete
programek hdsearch od pana Maluska (viz tahle konference)

Dost pomuze zalohovat tu partisnu na nejakou jinou stejne velikou (pomoci
fdisk+kalkulacka a dd) a na puvodni dat mke2fs a dat si pozor, co pise.
Dozvite se presna mista, kam dal superblocky, ale i jine uzitecne
informace. Pak zalohu zkopirujete zpatky, no a zkousite, co zabere. Kdyz
nic, tak aspon to posledni uvedene ano (+ strings, ale pres pipe doporucuji
s pakovanim - strings ...|gzip ... nebo bzip2, pokud jste tam mel hodne
textu, pak to nekde rozbalite, ja mel 3,5G text/800MB gzip).

Zdravi

             Jaroslav Lukesh
             note: Bill Gates to Hell!