ext2 loser: Spadlej disk... :-(

Radovan Garabik garabik-news na spam.melkor.dnp.fmph.uniba.sk
Úterý Březen 27 12:27:38 CEST 2001

Jaroslav Lukesh <lukesh na k-net.cz> wrote:
 : | Odesílatel: Ing. Pavel PaJaSoft Janousek <janousek na fonet.cz>
 : | > Malo by pomoct spustit e2fsck s parametrom -s cislo_superbloku. Nedavno
 : |
 : | 	8192?
 : |
 : | 	On totiz ten superblock je na disku X-krat (dle velikosti), protoze
 : | jsou to zivotne dulezita data (asi jako FAT v MS DOSu), takze nesjou na
 : | jednom miste.

 : Pred par tydny jsem zachranoval data z disku, co tam mel ze zacatku
 : prepsane 740MB dat tarem (nekdo prudce inteligentni ie., napred udela, pak
 : mysli).

 : Pomohlo mi tohle (nekdy napisu howto az bude trocha casu):

 : Linux Disk Editor (LDE)
 : Grep verze 2.2 (2.3+ nikoli!!!)
 : e2fsck
 : e2salvage (viz tahle konference)
 : dumpe2fs
 : debugfs
 : dd
 : strings
 : dosemu + hiew na 2GB rezy (znate neco takoveho na linuxu anebo lepe co by
 : nedelalo lseek?)
 : e2recover
 : recover12
 : MC+undelete
 : programek hdsearch od pana Maluska (viz tahle konference)

 : Dost pomuze zalohovat tu partisnu na nejakou jinou stejne velikou (pomoci
 : fdisk+kalkulacka a dd) a na puvodni dat mke2fs a dat si pozor, co pise.

ovela jednoduchsie a istejsie je zazalohovat to do suboru (dd...)
a ten mountovat ako loop

| Radovan Garabik http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__    garabik @ melkor.dnp.fmph.uniba.sk     |