Mapovani klaves

Faltynek Pavel xfalty01 na dcse.fee.vutbr.cz
Středa Květen 23 10:11:02 CEST 2001

Dobrý den,
mám pár dotazů, co se týkají klávesnice.

1) Jak přimět bash, aby akceptoval HOME a END?. Zdá se mi, že v 6.2 mně to
šlo bez problémů, teď mám 7.1 a nejde to, píše to po stisku tildu ~. Při
editaci dlouhého příkazu je nepříjemné používat ctrl-zkratky nebo šipky...
Navíc ctrl-zkratky neznám a těžko se mi pamatují.

2) Jak na konzoli přiřadit nějaké klávese určitou akci a jak zjistit kód
klávesy? (Př. mám na klávesnici x zbytečných tlačítek ala MS, tak je třeba
je nějak využít, nebudu je kvůli šeredným obrázkům páčit z klávesnice.)

3) Jak provést bod 2 v Xech?

Děkuji za vaše odpovědi.
  Pavel Faltýnek.