Preklad jadra

Pátek Květen 25 17:49:54 CEST 2001

> To jsou zbytecne silna slova. Jednak Milan rozhodne nemuze za to, jak RH
> bali zdrojaky jader do rpm balicku, jednak (pokud skutecne mate takovou

	Ne, dokazu celkem dost rozlisit za co by pripadne mohl/nemohl Milan,
ale obhajuje neco s cim nesouhlasim a zjevne jsem ve stejnym problemu
nebyl sam (ja to jako prvni do sveta nevypustil, narazil jsem na to
nahodou pri rozchazeni NVidii, moduly obecne nemam prilis v lasce a
vyhybam se jim kdyz mohu (radsi zaplatim kilo na pamet)), co drive
normalne bylo funkcni (overeno na desitkach instalovanych stroju u RH
6.2.).

> zkusenost s Linusovymi jadry) jste tedy musel prekladat jadra z tarballu
> (protoze Linus jadro jinak nez v tarballu ne). A tady je postup
> jednoznacny: make dep; make clean; make bzImage; make modules; make
> modules_install; make bzlilo.

	Ano, mate pravdu, bohuzel to, ze si Red Hat (mozna od verze 7.0, ja to
zaznamenal u 7.1, jeste u verze 6.2. to bylo jinak), vzpomnel, ze do
kernel-source bude pribalovat i smeti a kompilace modulu defaultne
neprobehne NIKDY korektne, jsem asi nevedel jen ja... A Red Hat to nikde
nedokumentoval.

> byla i ve vytahu na linuxworldu. Kazdopadne, pokud prekladate jadra ze
> src.rpm balicku, pak je treba dodrzet postup "balitele". A

	Ne, nainstaloval jsem ciste rpm -i kernel-source-2.4.2-2.i386.rpm
(fyzicky nazev balicku se mozna trosicku odlisuje, pisu to zpameti, aby
mne nekdo netahal zase za slovicko).

> clenan/mrproper snad nemusite pouzit jen tehdy, pokud jste prave vybalil
> zdrojaky a nehrozi nebezpeci "primichani" starych binarek z predchoziho
> prikladu. Ja osobne davam clean vzdy a mam klid.

	A to je prave to, co neni pravda, timto postupem totiz nezkompilujete
(pokud nedate pred make clean, explicitne make mrproper) VUBEC zadny
modul - bzImage ano! A spalilo se na tom vice lidi (namatkou Ota Buchta
a nekolik mene znamych lidi z meho okoli, vcetne mne), mate pravdu,
navod jsme necetli ani kdyz to nefungovalo, bohuzel proc se stale meni
postupy a navody kdyz neco funguje a lidi se to nauci je mi veru velkou
zahadou... asi aby 'stoupla' produktivita, ze?

Nehlede k tomu, ze kompilator vyhodi opravdu HODNE pitomou hlasku o
invalidnich hex. cislech na radich, na kterych zjevne vubec zadna chyba
neni (kolem r. 182 v module.h), vzhledem k tomu, ze jsem schopen takovou
chybu opravit, zkoumal jsem dotycne radky horem spodem a nic, nechal si
vygenerovat pouze vystup preprocesoru a zase naprosto korektni definice,
takze jsem pojal podezreni ze je chyba jinde, bohuzel ze bude ve 'smeti'
od Red Hatu jsem veru netusil...

BTW Linus k tomu stale pise (uz od jader 2.2.X minimalne) pouze toto:

- Make sure you have no stale .o files and dependencies lying around:
		cd /usr/src/linux
		make mrproper
   You should now have the sources correctly installed.

O tom, ze se to musi davat explicitne po nainstalovani jadra, kdyz vim,
ze adresar jsem vytvoril ja, zadne smeti tam neni (ano, uz vim, ze Red
Hat do kernel-source od verze 2.4.2-2 pridava smeti, ktere je treba
odstranit, drive to nedelal), neni nikde ani slovo a ani u Red Hatu, to
ze Red Hat zna tajny a nedokumentovany zpusob, jak moduly korektne
kompilovat je sice hezke (a pozdeji nam ho Milan popsal), ale v
dokumentaci o tom neni ani slovo. Nebo mate pocit (hlavne Milan), ze
odrazka pred Software Requirements je v kategorii 'povinnosti po
instalaci source', kdyz vim, co delam? O to tu totiz bezi...

> Hezky vikend.

	Vam vsem, kteri tuto diskusi sledovali taktez...

Vyvoj software, Intranet / Internet          Anenska 11, 602 00  Brno