IrDA na desce

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Neděle Květen 27 10:18:07 CEST 2001

On Sat, 26 May 2001 23:56:21 +0000 (UTC), jm wrote:

: V BIOSu nastavím UART 2 Mode na HPSIR

To je spravne

: IR Fuction Duplex - zkoušel jsem jak half tak full

To neviem.

: a "TX, RX invering enable" jsem nastavil na no/no jak se píše
: na přiloženém letáku.

Co doska, to unikat - ja som si postavil vlastnu krabicku
podla www.infrarotport.de a rovno som odpalil vysielaciu diodu,
pretoze BIOS hlasil aktivnu uroven naopak a dotycny IR cip
nemal rad trvale zatazenie. Nastastie stacilo pridat diodu
zo suflikovych zasob.

: nevím jak bych mohl chápat pojmy jako FIR driver/FIR chipset používané
: hned v kapitole Getting started bez předchozího vysvětlení.

Vid dokumentacia k doske - podla nej viete, ci mate SIR (do 115 kbps)
alebo FIR (do 4 Mbps).

Nepoznam vasu dosku, ale predpokladam, ze si mozete vybrat,
ci mate COM2 alebo infra a nejde o nejaky samostatny port
nezavisly od serioveho portu. S nasledovnymi nastaveniami
mi to na Abit BP6 funguje.

- jadro 2.4.3 a viac. S 2.2.x to chodi tiez (ale nemam ziadne
  k dispozicii), v uvodnych 2.4 bol ale IrDA driver v znacne
  tragickom stave (nie ale az takom, ze by nesiel discovery
  protocol). Ci tie patche su v tej halde RH-specific patchov
  alebo nie, netusim.

- RH 7.0, irda-utils-0.9.13-7 (odniekial stiahnute)

- /etc/sysconfig/irda:
  IRDA=yes
  DEVICE=/dev/ttyS1
  DISCOVERY=yes

Rozmenene na drobne to potom znamena:
# insmod irda
# insmod irtty
# /usr/sbin/irattach /dev/ttyS1 -s
# cat /proc/net/irda/discovery
IrLMP: Discovery log:

nickname: SIEMENS S35, hint: 0x9024, saddr: 0x012bee8f, daddr: 0x03398491

: Jediné zařízení se kterým jsem se mohl pokoušet o navázání komunikace
: je můj telefon Siemens S35i.

Blba otazka: ze ste nezabudli na mobile IrDA aj zapnut?
Defaultovo totiz zapnute nie je :-)

: Četl jsem si v Linux Infrared HOWTO,

Zastarale, neaktualne :-(

: Pochopil jsem správně, že téměř každý IrDA port, který se má připojit
: na sériový port (tj. serial dongle zařízení) potřebuje ovladač

Ano. Ide o to, ze IrDA port musi menit rychlost a toto riadenie
sa vselijak nestandardne musi po DTR, RTS a.p. dostat k donglu.
Kazdy vyrobca to robi inak - od prosteho vyberu 4 moznosti az po
pomerne zlozity protokol na tychto drotoch. Dtto pre USB.

: a stejně tak ty, které se připojují na desku

Tam uz to nie je tak zle - tych cipsetov nie je tak vela.

: Pokud ovšem lze vůbec tu zelenou věc za kterou jsem dal devět
: stovek k něčemu rozumnému použít...

Krabicka je v tom nevinne, to su len asi tri suciastky, ktorych
celkova cena je tak 150 korun ;-) Problem moze byt v doske
a nejakom nestandardnom cipsete, ale pokial Win port ako taky
vidia, nepredpokladam to.

Zdravi
--
					Stano