Text instalace Redhatu na monochromatickem monitoru

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Úterý Květen 29 14:09:37 CEST 2001

> Kupodivu maji. Barevne monitory totiz maji v konektoru propojku, ktere
> spojuje dva piny, ktere se u monochrmatickych nepouzivaly.

To neni presne. Monitory (stare) hlasi na jednom pinu do karty,
jestli jsou barevne (H) nebo monochrom (L). Karta se podle toho
zaridi a monochromatickym monitorum to pak namicha - kazda barevna
slozka ma trochu jinou intenzitu, vysledek je pouze na pinu Green.

U novejsich monitoru je tento pin tristavovy a karta si s monitorem
vymenuji infrmace o rozliseni, frekvencich atd. - tzv. DDC.

> Pravda je, ze vyrobci dnesnich grafickych karet uz tu popojku vubec
> nevyhodnocuji a suverene hlasi, ze monitor je barevny. Cim drazsi karta
> tim casteji tato zavada.

My tu zase mivame opacny problem. Spousta disklesu s ISA kartami
(vetsinou Trident). Tyto poctive vyhodnocuji zmineny signal, takze se
stava, p pripojeni na novjsi 15" monitory se obcas rozjede v
monochromu.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s