Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra?

Čtvrtek Listopad 1 12:07:58 CET 2001

> Centalizovany system neni, protoze nejsou ani zname principy, jak a kdo by
> to mel vybudovat a taky nemame zadne invetsicni prostredky. Jasne ovsem

	Ja si to nemyslim, ze by nebyly zname principy ani prakticke dopady.

> cele to zaplatil a take neslo odpovednost za vysledek), je potreba nalezt
> kompromis a take je potreba nalezt funkcni system spoluprace mezi naprosto
> rozdilnymi subjekty (viz prvni zavorka).

	A v jinych systemech (projektech) to bez problemu (mysleno najit
zpusoby spoluprace, tedy ty principy, ktere se domnivas, ze neexistuji)
jde, Linux proste musi mit vsechno extra. Jeden ilustranci (markantni)
pripad za vsechny (odmyslit situaci naseho tezkeho prumyslu, myslim
globalni nahled, stejne jako na Linux vs. Internet), nemyslen jako
podpasovka, ale namet pro zamysleni, cely tzv. tezky prumysl neni a)
centralizovany, b) centralne rizen, c) z vnejsku financovan apod., je
vsak a) diverzifikovany, b) mnohosubjektovy apod. a presto existuje
desitky let a 'nejak' (a vseobecne uspokojive) funguje nejen jako celek
ale i casti. Myslim, ze podobne pararely najdeme i u softwarovych
projektu, ale mozna to nebude tak jednoznacne a hodnoceni vice
subjektivni, proto jsem zvolil neutralni pudu.

> Co je na tom porad nejasneho?

	Dost veci, ale to radeji az nekdy priste...;-) (nikoli flamevar, ale
konstruktivni debata nad nazory, pocity, vysledky apod.)