Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra?

Čtvrtek Listopad 1 13:06:18 CET 2001

On Thu, 1 Nov 2001, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Rika se, ze pod svicnem je nejvetsi tma, pokud povazujes Bugzillu za
> vrchol managementu, dovol abych Ti sdelil, ze tomu tak rozhodne neni.
> Mozna ze prave v ni je cast zakopaneho psa a samozrejme take to, ze
> kazdy z nize jmenovanych si hrabe predevsim na vlastnim pisecku (i Tobe
> to leze nekdy krkem kam az je ochoten distributor zajit, aby byl jiny
> (pro zakaznika na oko lepsi) oproti konkurenci)

Pri letmem cteni Bugzilly je jasne, ze RH si na svem pisecku nehrabe.
Vyvoj Glibc, jadra, GCC a dalsich komponent je otevreny a zminovane
zaplaty nebo problemy jsou (pokud to ma vyznam) predavany na prislusna
mista (tj. direkt vyvojarum). To je prvni nepravda v Tvem tvrzeni.

Druha nepravda spociva v tom, ze ja jsem nerekl, ze Bugzilla je vrchol. To
ucelove tvrdis Ty. Bugzilla u RH je to nejlepsi, co pro open-source
projekt dnes mame (ale RH ji prevzali z Mozilly). Nevsiml jsem si, ze by
nekde existovalo neco lepsiho (jako bug-tracking system a system na
exatkni moznost mereni vyskytu problemu a dobu trvani reakce na ne, tj.
dohled nad efektivitou v lidskych zdrojich).

> Vis i ten ingot musi splnovat normy a je uplne putna, zda-li je vyroben
> ve firme A ci C, proste je pouzitelny presne pro ucel pro jaky se ingoty
> vyrabi...

POSIX je asi uplne nic, ze jo. Netusil jsem, ze si nevzpomenes ani na
tohle (resp. ze se to budes snazit skryt proto, aby se lepe leskly Tve
teorie).

> 	Ja jsem je predkladal celou dobu, clovek je tvor chybujici, nemam
> absolutni pravdu, ani nejsem neomylny, na nektere rozpory jsi reagoval
> (nektere jsi ani sam neodhalil, vyplynuly casem, nabytim vedomosti
> apod.), ja jsem Te za to rozhodne nenapadal, napadal jsem vsak Tva casto
> nepodlozena tvrzeni (zpravidla Ty, ktere se rozchazeny s mym nejlepsi
> svedomim), ovsem docela hrube jsi to bez rozmyslu na zaklade rekneme
> 'formalnich' nedostatku shazoval ze stolu, nejen moje pripominky, o
> necem jsi byl ochoten diskutovat, ale byla to jen mala cast veci o
> [...]

Shodil jsem ze stolu veci, ktere jsem vysvetlil, obvykle v nekolika
bodech, nekdy jsem se pokusil i o alternativni pohled z dalsi strany. Me
pripominky mazes se zjevnym zajmem Ty a mail plnis dukazy o vetach, ktere
jsou vytrzene z kontextu a mluvi o ruznych vecech (i kdyz pojednavaji o
vecech, ktere se nazyaji stejnymi jmeny).

> [...]
> ktere jsi rovnez napsal, a ke kteremu se dneska uz nechces hlasit (v
> dotycne kauze s QA Ti nabizim dalsi 2 URL -
> http://www.linux.cz/lists/archive/linux/128025.html
> http://www.linux.cz/lists/archive/linux/128059.html), mozna by sis mel
> precist jak jsi v teto debate vystupoval, co jsi tvrdil a na zaklade
> ceho vlastne vznikaly nase postoje. Mozna pak pochopis, mozna ne, je to
> stejne jedno.
>
> 	Asi o tri prispevky vyse jsem nabidl myslim velmi prijatelny zaver,
> nepodarilo se, skoda, treba priste budu uspesnejsi u nekoho jineho.

Asi by to chtelo cist o neco pozorneji. Pak rozpor zmizi (kupodivu).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz