Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra?

Čtvrtek Listopad 1 13:38:49 CET 2001

Milan Kerslager wrote:
> Pri letmem cteni Bugzilly je jasne, ze RH si na svem pisecku nehrabe.
> Vyvoj Glibc, jadra, GCC a dalsich komponent je otevreny a zminovane
> zaplaty nebo problemy jsou (pokud to ma vyznam) predavany na prislusna
> mista (tj. direkt vyvojarum). To je prvni nepravda v Tvem tvrzeni.

	Fine, jedna ryba v mori. Dokazes to plnohodnotne tvrdit o ostatnich
(proc jsi je potom kritizoval? chovaji se porad podobne...)?

> Druha nepravda spociva v tom, ze ja jsem nerekl, ze Bugzilla je vrchol. To
> ucelove tvrdis Ty. Bugzilla u RH je to nejlepsi, co pro open-source
> projekt dnes mame (ale RH ji prevzali z Mozilly). Nevsiml jsem si, ze by
> nekde existovalo neco lepsiho (jako bug-tracking system a system na
> exatkni moznost mereni vyskytu problemu a dobu trvani reakce na ne, tj.
> dohled nad efektivitou v lidskych zdrojich).

	A jsme asi u nednoho jadra problemu. Nevsiml sis, protoze se v dane
oblasti zrejme nepohybujes. Mohu Ti sdelit, ze existuje nejen seda
teorie, ale mnoho poznatku bylo aplikovat do praxe. Tocime se porad
dokola. Tyto poznatky (nektere pomerne stare) nejsou ohebne nebo zavisle
na produktech, jsou platne obecne a je jedno, zda-li je pouzijes pri
komunikaci (opet nezalezi na prostredku), pri rizeni (od dusevniho
vyvoje az po hmotne statky) pri rozhodovani apod. Ja osobne mam pocit,
ze se mnoho z toho (ano stalo by to v danem okamziku vice casu, usili
energie) az prilis okate prehlizi a po nejake dobe vsichni krouti hlavou
"jak se nam to mohlo polamat?"

	Na dalsi stranu mohu take potvrdit, ze na aplikaci techto veci jsou
komercni firmy casto doslova zivotne zavisle, protoze jinak by je
konkurence (pouzivajici mozna sice jine poznatky) prevalcovala.
Akademicka sfera toto nidky nezazila a IMHO nezazije, tam se proste zije
jinak. Prozij si radne obe stranky a poznas. Ano, dneska se pohybuji
predevsim v komercni sfere, ale ver, ze realizujeme projekty i se sferou
akademickou a musime zvolit uplne jiny model, zpusob a postup
spoluprace, je to proste nebe a dudy....

> POSIX je asi uplne nic, ze jo. Netusil jsem, ze si nevzpomenes ani na
> tohle (resp. ze se to budes snazit skryt proto, aby se lepe leskly Tve
> teorie).

	Ale nezapomnel, jenze nejen POSIXem je ziv UNIX. Vzal jsi to z opacneho
konce, ale to nevadi. Myslel jsem to jinak, napr. tak, ze Linux (coby
ingot) od firmy A aplikuji na pocitaci X (vyrobni linka). Radoby ten
samy Linux od firmy B aplikuji na Y, bohuzel vysledek nemusi byt stejny
(nebo alespon prijatelny), coz asi neni spravne (v mem chapani urcite).
Normy jsou podstatne, jsou zakladem, bohuzel Linux neni zrovna z te
oblasti, kde by byly normy 'pismo svate'.

> Shodil jsem ze stolu veci, ktere jsem vysvetlil, obvykle v nekolika
> bodech, nekdy jsem se pokusil i o alternativni pohled z dalsi strany. Me

	Osobne mam pocit, ze jsi nektere konkretni dotazy smetl bez vysvetleni
(nebo pro me se znacne neuspokojivym vysvetlenim) ze stolu.

> Asi by to chtelo cist o neco pozorneji. Pak rozpor zmizi (kupodivu).

	Ano, to se v zivote stava dost dasto, ale pokud tvrdim ze tuzka je
cerna, pak reknu ze jsem nikdy nerekl, ze tuzka je cerna a kdyz jsem na
to upozonen, ze si odporuji reknu, ze netvrdim, ze tuzna neni cerna, ze
cerna muze byt, tak je diskuse skutecne tezce cerna...'-) (bohuzel
nejedna se jen o mnou napadnute QA, ale rovnez o fungovani managementu v
komercni sfere - to Te vyvedl z omylu Stano, najdou se i dalsi priklady
a pripady, mam pocit, ze misto uznani chyby radeji vec silene okecas (a
nekdy se do toho docela zamotas))