Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra?

Čtvrtek Listopad 1 14:43:52 CET 2001

On Thu, 1 Nov 2001, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Fine, jedna ryba v mori. Dokazes to plnohodnotne tvrdit o ostatnich
> (proc jsi je potom kritizoval? chovaji se porad podobne...)?

Ja jsem je nekritizoval. Ty kritizujes porad dokola, ovsem sam nemas nic,
na cem bys mohl stavet (tj. treba jen zkusenosti s ladenim sveho jadra,
natoz pak potuchu o vytvareni a udrzby distribuce nebo jadra).

> 	A jsme asi u nednoho jadra problemu. Nevsiml sis, protoze se v dane
> oblasti zrejme nepohybujes. Mohu Ti sdelit, ze existuje nejen seda
> teorie, ale mnoho poznatku bylo aplikovat do praxe. Tocime se porad

Nemuzes aplikovat vec z prostredi A do prostredi B bez toho, abys
zohlednil vlastnosti prostredi A. Pokud je nechces zohlednit, musis
unifikovat prostredi, coz firma udelat muze (reorganizace). Reorganizaci
lidi, kteri jsou na sobe totalne nezavisli, delat nelze.

Mimo jine zde obhajujes model, ktery maji komercni organizace a tvrdis, ze
jadro potrebuje uplne presne to same. Proc potom zavrhujes snahy
distributoru, kteri prave tvori komercni cast vyvoje (s moznosti
reorganizace, investice, najmuti pracovni sily)? Jaksi to nejde dohromady.

> 	Na dalsi stranu mohu take potvrdit, ze na aplikaci techto veci jsou
> komercni firmy casto doslova zivotne zavisle, protoze jinak by je
> konkurence (pouzivajici mozna sice jine poznatky) prevalcovala.
> Akademicka sfera toto nidky nezazila a IMHO nezazije, tam se proste zije
> jinak. Prozij si radne obe stranky a poznas. Ano, dneska se pohybuji

Ja ziju, pracuju a studuju. Pohybuju se v komercni sfere stejne jako v
akademicke (prace). Pri vyvoji distribuce se pohybuju jak ve volnem, tak v
komercnim prostredi (distribuci prejima CPress). Chces me nejak dale
poucit nebo mi chces naznacit, ze prostredi, ve kterem se poybuju neni ani
komercni ani akademicke?

> Ale nezapomnel, jenze nejen POSIXem je ziv UNIX. Vzal jsi to z opacneho
> konce, ale to nevadi. Myslel jsem to jinak, napr. tak, ze Linux (coby
> ingot) od firmy A aplikuji na pocitaci X (vyrobni linka). Radoby ten
> samy Linux od firmy B aplikuji na Y, bohuzel vysledek nemusi byt stejny
> (nebo alespon prijatelny), coz asi neni spravne (v mem chapani urcite).
> Normy jsou podstatne, jsou zakladem, bohuzel Linux neni zrovna z te
> oblasti, kde by byly normy 'pismo svate'.

Hm, ted jsi zase zapomnel na sve vychvalovane jadro 2.2.19, ktere
pozadavkum vyhovuje. Ponekud macessky pristup a hlavne opet pouzivas jen
tu cast, ktera se Ti hodi do kramu.

> Osobne mam pocit, ze jsi nektere konkretni dotazy smetl bez vysvetleni
> (nebo pro me se znacne neuspokojivym vysvetlenim) ze stolu.

Nemam pocit, ze bych se nevyjadril temer ke vsem konstrukcim, ktere jsi
zde prezentoval. Spis naopak - vyjadruji se porad dokola k elementarnim
otazkam, ktere donekonecna opakujes nebo vyvolavas "zvlasnim pristupem z
druhe strany".

Fakt to nema cenu. Cele je to o nicem.

--
                        Milan Kerslager