Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra?

Čtvrtek Listopad 1 15:25:41 CET 2001

Milan Kerslager wrote:

> Ja jsem je nekritizoval. Ty kritizujes porad dokola, ovsem sam nemas nic,

	Ty jsi nekritizoval opakovane firmu SuSE, jeji ceske zastoupeni, p.
Jelinka, p. Janika apod.? Tech flamewar - IMHO ne vzdy Tebou (ale
vetsinou) vyvolanych bylo dost... a vypady na strany jinych distribuci
Tvou osobu jsem rovnez zaznamenal nekolik.

> na cem bys mohl stavet (tj. treba jen zkusenosti s ladenim sveho jadra,
> natoz pak potuchu o vytvareni a udrzby distribuce nebo jadra).

	To je velice odvazne tvrzeni, ze nemam na cem stavet, jak jsi k tomutu
zaveru dosel (ze jsem neladil napr. jadro?, to ze neco neni v oficialnim
kernelu jeste neznamena, ze jsem do jadra nenapsal ani carku - a ver mi,
napsal jsem jich vice)? Ze nedelam distribuci? Takze kdo nedela
distribuci nema co rici k Linuxu, k vyvoji, k managementu apod? Prosim
spadni opet na zem mezi smrtelniky kde je Tve misto, ju?

> Nemuzes aplikovat vec z prostredi A do prostredi B bez toho, abys
> zohlednil vlastnosti prostredi A. Pokud je nechces zohlednit, musis

	Jsou poucky nebo obecne platne zavery, ktere neni treba ohybat a neni
treba upravovat pro ruzna prostredi - dokaz prijmout nebo pochopit
alespon toto. Je lidsky normalni, ze clovek sve pozitivni zkusenosti z
oblasti A v ramci moznosti aplikuje v ostatnich oblastech. Ano ukazuje
se po urcite dobe, ze ne vse lze aplikovat, ze nektere veci nelze pouzit
apod., ale odsoudit to jen quli jinemu prostredi a tvrdit, ze je to
neaplikovatelne je velice odvazne. Mluvil jsi nedavno o kristalove
kouli, Ty ji mas, ze dokazes na zacatku predjimat takovato rozhodnuti?

> unifikovat prostredi, coz firma udelat muze (reorganizace). Reorganizaci

	Neznam firmu, ktera by mela unifikovane prostredi (a to ani firma v
radove par desitkach (15 apod.)) a cim vetsi, tim horsi zmet, to je
mozna prani nekterych manageru, praxe vsak nikdy neni takova. Ostatne
cely zivot je o diverzifikaci a formach, ne o uni...

> Mimo jine zde obhajujes model, ktery maji komercni organizace a tvrdis, ze
> jadro potrebuje uplne presne to same. Proc potom zavrhujes snahy

	Castecne mas nepochybne pravdu, a rikam to proto, ze jako komercni
organizace pokud mam stavet sva komercni reseni na Linuxu pak potrebuji
mit mimo jine navratnost. Uprimne, zajimalo by mne kdy se mi v zivote
vrati ty tisice hodin zkoumani, zkouseni, zjistovani, reportovani
problemu (za vice jak 10 let se to dost nasklada) apod. kdybych se na to
dival pohledem managera, davno je to v kosi a prohlaseno za naprosto
neperspektivni, ale do teto pozice Linux stavet nechceme, vid? (ano, vim
o alternativach, ktere jsou levnejsi, pokud mi chces naznacit, ze mam
jit jinam) A ja urcite nejsem dobry manager, toto prenechavam
povolanejsim.

> Ja ziju, pracuju a studuju. Pohybuju se v komercni sfere stejne jako v
> akademicke (prace). Pri vyvoji distribuce se pohybuju jak ve volnem, tak v
> komercnim prostredi (distribuci prejima CPress). Chces me nejak dale
> poucit nebo mi chces naznacit, ze prostredi, ve kterem se poybuju neni ani
> komercni ani akademicke?

	Vis, ze vseho nejradeji vzpominam jak nam bylo pri studiu hej, zdalo se
nam furt sice, ze mame malo casu, ale pockej za rekneme 5 let, mozna pak
pochopis muj postoj v soucasnosti - pred 5 lety bych Ti ja na svem miste
asi rikal totez co Ty ted mne, bohuzel nedokazu Ti to vysvetlit, proste
to se musi prozit.

> Hm, ted jsi zase zapomnel na sve vychvalovane jadro 2.2.19, ktere
> pozadavkum vyhovuje. Ponekud macessky pristup a hlavne opet pouzivas jen
> tu cast, ktera se Ti hodi do kramu.

	??? Nejsem takovy odbornik na normy, abych mohl davat razitka, ja jsem
rekl, ze 2.2.19. svou robustnosti a stabilitou vyhovuje mym pozadavkum,
ne ze vyhovuje normam, prosim neprekrucuj. V okamziku, kdy zakaznik
objevi ATX sitovy vypinac a zepta se k cemu slouzi jsem nahrany, protoze
ja neznam zpusob jak ho pres 2.2.19 uchodit tak, jak ma (tedy jak byl
navrhovan), zdejsi komunita si rovnez vylamala zuby, pokud nekdo vi/umi,
at mi necha kontakt, az se zakaznik ozve, mile rad ho zaplatim pokud
bude jeho reseni splnovat patricne nalezitosti - myslis si, ze to v
komercni sfere funguje jinak?

> zde prezentoval. Spis naopak - vyjadruji se porad dokola k elementarnim
> otazkam, ktere donekonecna opakujes nebo vyvolavas "zvlasnim pristupem z
> druhe strany".

	Zvlastni - mam stale pocit, ze tyto konstrukce (pokud maji naladu a
chut prispet) dost silne podporili i jini, podpory na Tve strane sice
bylo, ale nesrovnatelne mene, aspon mne se to tak jevi.

> Fakt to nema cenu. Cele je to o nicem.

	Hmmm... reflexe je k nicemu? Povim Ti jeden z majoritnich duvodu, proc
jsem se diskusi venoval (a mozna ztratil zbytecne spoustu casu), dost
lidi, kteri neznaji jemne nuance a nechteji se zajimat o podrobnosti
berou nazor napr. Tvuj velmi vazne. Velice slozite pak lidem vysvetluji
ze je to jinak, resp. oni na to nekdy dojdou sami, bohuzel ztraty se pak
snazi pricist jinym. A reknu jeste jednu vec, kterou se nechci nikoho
osobne dotknout, dostal jsem par osobnich mailu, ktere mimo jine veci
sdelovaly i toto: - kdyby bylo vse tak jak celou dobu Milan lici, tak uz
jsme davno v propadlisti dejin - nazor si udelej sam, stejne jako si ho
udelal ja.