BugZilla jako zachrana vyvoje?

Sobota Listopad 3 00:22:51 CET 2001

On Fri, 2 Nov 2001, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> Pote co jsem vyplnil patricny formular jsem zjistil, ze nemam account
> na Bugzille Mozilly, budiz, jdu si ho vytvorit.

Priznam se, ze mne dost irituje, kdyz je predpokladem k tomu, abych mohl
nahlasit nejaky problem (specialne u volne siritelneho softwaru), to, ze
se musim nekde registrovat, prihlasit do nejake konference apod. Je fajn,
kdyz mi z te registrace plynou nejake vyhody, ktere mohu vyuzit pri
intenzivnejsim uzivani urciteho systemu, ale akorat to otravuje, kdyz
chci nahlasit jednu chybu za rok, pripadne delsi casove obdobi.

Take mam jiste filosoficke vyhrady proti systemu zalozenemu ciste na
webu, protoze mi vnucuje svoje konkretnu uzivatelske rozhrani (byt
v lepsim pripade s nejakou moznosti customizace) a protoze po mne chce,
abych pro jeho uzivani byl permanentne on-line, coz muze byt problem jak
z hlediska uzivatele zijiciho v zemi, kde je beznym zpusobem pripojeni
ne zrovna levny dialup, tak z hlediska vyvojare, ktery by chtel kod a bug
reporty nahrat na svuj notebook, odjet na mesic nekam mimo civilizaci
a polovinu tech chyb opravit. :)

> a) search bugzilly ani na naprosto relevantni slova nenalezne BugReporty
> (on to mozna nikdo nereportoval) tykajici se reportovaneho problemu

Nejprirozenejsi vysvetleni skutecne je, ze tam zadne nebyly. A z toho,
ze byl nalezen pribuzny report -- nize popisovany 71402 -- lze soudit,
ze vyhledavani neslo uplne spatnym smerem. Taky je (nebo mozna melo
by byt) pomerne pravdepodobne, ze kdyby tam uz ekvivalentni report byl,
tak by ten nove pridany byl behem zpracovani oznacen jako duplicitni.
Nicmene ani to, ze tam neco bylo a nebylo to nalezeno, nelze vyloucit, ale
to je spis obecny problem pouzivanych vyhledavacich technologii, ktere
vetsinou spolehaji na hledani klicovych slov ci frazi a tim to konci.

> b) neni dokumentovana (pristupna pres search) databaze opravenych chyb
> (a to nejen BugReportu)

Jeden pristup je takovy, ze sam vyvojar vyrobi interni bug report a hned
ho oznaci za vyreseny (muze to vypadat zbytecne komplikovane, ale pro
ucely regresniho testovani je to pomerne uzitecne). Databaze opravenych
chyb je pak totez, jako vsechny reporty oznacene jako vyresene.

> c) behem 20 dnu se muze udat spousta veci, ale nejsou zmapovane

Nerozumim o cem je rec.

> d) podobne problemy (nasel jsem Bug 71402 (ano dooost stary) - window
> size and placement are not remembered - ten je pouze pridelen, ale
> neopraven) nejsou vyreseny a tak neni jasne, ze by novy projev byl znamy

Rekl bych, ze jsou nejake rezervy v tom, ze by se stare nevyresene (at uz
opravdu nevyresene, nebo vyresene, ale bez toho, aby to bylo zaznamenano)
chyby mely samy pripominat.

> Nejsem mekota, s Bugzillou coby systemem mam i pozitivni zkusenosti,
> ale pokud je toto treba prvni zkusenost nekoho, kdo by rad prispel, mam
> dojem, ze prichazime velice lacino o svedomite QA zazemi...

Vskutku, na prvnim dojmu dost zalezi.

> PPS: Potvrzuji, ze dnesni night-build chybu neobsahuje a ze dokonce
> opravuje (aspon je mi to jevi) chybu 71402, proc to vsak nekdo
> nereportuje do databaze, vazne nevim. K cemu to pak je?

No kdyz byla chyba odstranena, pak to asi uplne zbytecne straveny cas
nebyl. Co se tyce toho, ze se vyreseni problemu neprojevilo v databazi,
zkusil bych to s nimi nejdriv po dobrem a slusne je upozornil, ze by
nebylo od veci s tim neco udelat.