Nova instalace RH7.2 = same problemy

Čtvrtek Listopad 8 23:58:06 CET 2001

On Thu, 8 Nov 2001, Adam Pribyl wrote:

>  Jsem rad ze je tu tolik ochotnych lidi sarkasticky mi poradit na co
> jsem se neptal. (Otaznicky byly u kolika vet?) Vetsinu odpovedi typu
> --nodeps si zodpovim po letech pouzivani linuxu sam. Je to ovsem zcela
> nepouzitelne pro cloveka ktery netusi o linuxu temer nic. Instalace RH
> 7.0 napriklad problemem linear netrpela a bez problemu nabootovala i
> po instalaci aniz bych musel pouzivat bootvaci disketu, CD nebo ja
> nevim co, editovat lilo.conf a pustit lilo aby se to atd..., ze.

Volba linear je jiny zpusob adresace sektoru na disku (misto trojice C/H/S
mate jen jedno cislo). Tato volba ma stejny ucinek na starsi i novejsi
verzi zavadece LILO. Pokud to drive fungovalo, znamena to, ze jadro se
nachazelo po instalaci pod kritickou hranici, ze ktere je ho LILO schopno
pomoci BIOSu zavest.

Pokud mate novejsi desku, pouzijte LBA32. Vsechny tyto veci jsou popsane v
ceske napovede pro instalaci a take v originalni dokumentaci, kterou jsete
se neobtezoval precist a pak jste kolem sebe zacal hned plivat. Pokud Vam
LBA32 nefunguje a mate dostatecne novou desku, upgradujte BIOS (uz to tu
jednou bylo). Klicove slovo LBA32 hledejte v archivu konference, dostanete
vycerpavajici odpovedi.

>  Za ostatni odpovedi dekuji. Nicmene mate pravdu, mohl jsem si je precist
> jinde, priste se radeji zeptam na neco na co mi nikdo nebude umet
> odpovedet. (Nepostuji do konfery poprve.) To je totiz ucel konferenci.

Neni. Konference neni nici support. Konference je volne sdruzeni zajemcu,
kteri mohou, ale nemusi pomoci a nikdo nema narok jim to vycitat, viz
MetaFAQ teto konferece, ktery dostavate kazdy mesic a lze ho najit i na
adrese:

> Dotazem jsem spis mel na mysli, zda nekdo netusi jesli primo pod RedHatem
> jako firmou existuje nejake oddeleni, kde by sedel jeden puprdlik a ten
> zkusil tu distribuci s cestinou nainstalovat, zjistit ze to chodi a taky
> zkusil neco vytisknout? A nemyslim tim Milana a jeho tym dobrovolniku.
> (BTW: I me jmeno najdete pod jednim z prekladu linuxoveho programu, ktery
> je soucasti RedHatu 7.2)

Pokud si koupite oficialni distribuci, dostanete pak i support. Nejaky
zadarmo, nejaky za penize. Zdarma muzete reportovat problem, urcite se jim
bude nekdo zabyvat:

http://bugzilla.redhat.com/bugzilla/

> Snazil jsem se popsat sve pocity jako cloveka, ktery instaloval uz 3
> generace RedHatu a je nespokojen s tim ze cestina je stale zakrsly
> distribucni jazyk. Za to se mi dostalo odpovedni nakopnuti rovne
> chudaka novacka, ktery by jiste byl takovou odpovedi "potesen".

Nemam pocit, ze je zakrsly. Dokonce je (na rozdil od jinych) porad mezi
podporovanymi. Je take rozdil mezi pocestenim Instalatoru a mezi
pocestenim dalsich programu, ktere v distribuci najdete.

> Zkusil to nekdo ze skutecne instalace pokud se zvoli cesky i instalator
> (hned prvni obrazovka instalace) a pokud se zvoli anglicky a prida se
> cestina jako dalsi podporovany jazyk ze to je stejne? Jen co muzu videt
> tak je rozdil v tom ze v prvnim pripade je cesky i konzole a hlasky z
> vetsiny softu pri bootovani, ve druhem pripade je vse anglicky.. ale jinak
> to je uplne oddelene, ze?

Podpora jazyka znamena, ze se nainstaluji prislusne locale (tj. preklady
hlaseni a dialogu pro ruzne programy). Volba jazyka Instalatoru implikuje
nastaveny implicitni jazyk (/etc/sysconfig/i18n). Vse je pomerne jasne
popsano v napovede Instalatoru (prelozene) a v originalni dokumentaci.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz