ANNOUNCE: man-pages-cs-0.15

Neděle Listopad 11 18:53:38 CET 2001

On 6 Nov 2001, Pavel Lisy wrote:

> jsou do balíčku zahrnuty i staré man stránky? Pokud dám např. man ssh,
> dostanu nápovědu k poměrně staré verzi (možná ssh 1.x).

Problem obecne spociva v tom, ze v baliku prelozenych stranek je preklad
pro nejakou verzi V1, ktera nemusi mit zadny vztah k verzi V2, ktera je
prislusnem pocitaci nainstalovana. Ty verze dokonce ani nemusi byt
porovnatelne, protoze to mohou byt dve ruzne implementace tehoz
(v pripade ssh muze byt na jedne strane OpenSSH a druhe "originalni"
SSH).

Je to velice podobnemu tomu problemu se specspo. A reseni by melo byt
stejne (byt by v tomto pripade bylo technicky obtiznejsi toho dosahnout):
kdyz dam "man ssh", tak program man zkontroluje, zda preklad, ktery ma v
umyslu pouzit, odpovida originalu (gettext to de facto dela tak, ze
preklad obsahuje cely ocekavany text originalu (*), ale tady by stacilo
srovnat nejake hashe) a pokud ne, tak svuj vystup zahaji varovanim:

   VAROVANI! VAROVANI! VAROVANI!
   Nasledujici text vznikl prelozenim manualove stranky, ktera neni
   zcela identicka s aktualne nainstalovanym originalem manualove
   stranky xyz(1) a muze tudiz obsahovat nespravne, neuplne nebo
   zavadejici informace. Aktualni originalni text v anglickem jazyce
   ziskate prikazem LC_ALL=C man xyz. Dekujeme za pochopeni.

(*) V rpm je ovsem gettext pouzit ponekud originalnim zpusobem, takze to
funguje zpusobem, ktery jsem kritizoval.