Lyx a ceska klavesnice v XFree mozna vyreseno

Richard Richter richter na bgs.sk
Středa Listopad 14 10:38:44 CET 2001

Zdravim... Richarde...

Myslis, ze problem je v LyXu? Tobe slape puvodni cz klavesnice pod X? Tj. xtermy
a podobne? Pokud ano - pouzivas KDE nebo neco jineho? Mam dojem, ze KDE ma
vlastni mechanizmus na klavesnice - nevim, nakolik ta obchazi/doplnuje
standardni vstupni metody...

Ja pouzivam jen X a nejaky window manager... a nejde mi to. A je to celoxovy
problem... a problem neni v klavesnicove mape - resp. podle mne to neni prvotni
problem. Dlouhe a, y, apod jdou, protoze jejich kody jsou mensi nez 256, z nejde
protoze tomu tak neni. Ale tohle je skutecne spis postreh, nez duvod - proste by
to melo jit! Nevim, kde cemu vadi to, ze kod znaku je vetsi nez 256.

Jeste mne napadlo to obejit tak, ze predefinuji znaky ccaron apod. - ale nevim,
jestli to je jednoduse mozne. Neco jako zmenit /usr/include/X11/keysymdef.h
(zmazat 1 z vyssiho bajtu vsech isolatin2 znaku)... a pak nejak prekompilovat
mapy nebo tak neco... ale ad jedna je to skutecne ucelove reseni a ad dve nevim,
jak bych to mel predelat... resp. jak donutit xy, aby tu zmenu toho hacka vzali
na vedomi. Nicmene by to pak melo jit... vsechny kody by byli mensi nez 256 a
soucasne s fontem latin2 by byli Xy tak stredoevropske, jak jen muzou byt...

Akurat nevim, proc bych mel takhle vymyslet, kdyz musi existovat systematicke
reseni...

Virgo

> Bylo by samozoejmi lepší, kdyby nikdo spravil zdrojáky Lyxu, ale našel jsem
doeasné oešení:
> na adrese:
> http://people.debian.org/~dima/xkeysw.html
> je program který tvrdí 3/4e umí minit klávesnici pro ka3/4dé okno zvláš<< - tak se
nastaví systémová klávesnice na eeskou (slovenskou) a tenhle program se
poesvideí aby pro lyx pou3/4il anglickou.

Richard Richter (richter na bgs.sk)
Application Programmer, Business Global Systems a. s.