Chyba pri pokusu o kompilaci jadra na PYGMY linuxu

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Pátek Listopad 16 13:24:26 CET 2001

On Fri, 16 Nov 2001, Kiwi wrote:

> Tohle co jste napsal beru jako male (jak pro koho) Know-How.
> Predpokladal jsem, ze po instalaci balicku a rozbaleni zdrojovych
> textu jadra budou takoveto veci nachystane. Z hlediska laika, kdyz na
> me pocitac vyplivne takovou "skaredou" hlasku, jsem v p..... a nic s
> tim neudelam. Tedy pokud nechci studovat skripty pro kompilaci a
> zdrojova texty jadra :-). A to 9 z 10ti uzivatelu pri prvni kompilaci
> jadra urcite nechce! Ja jsem rad, ze se vubec zacinam v LINUXu

To je prave to, s cim se take tady v konferenci nejvice zapasi:

Proc jako nezkuseny uzivatel prvni co udela tak je kompilace kernelu, bez
toho, ze by znal co je potreba, jak se chova kompilace, nekdy nema vubec
include soubory atd.

Neni me jasne, proc si nejdrive nezkusi kompilaci na klasickem software,
kde jsou v podstate stejne potreby jako pro kernel a je to snaze
pochopitelne.

Taky jsem se ze zacatku bavil kompilovanim kernelu, ale to bylo jeste v
dobe, kdy ani dodany patch nedelal to co mel a bylo potreba ho umravnit
atd. Tim se clovek naucil pracovat s kodem, rozumel chybovym hlaskam
kompilatoru, vedel, ze potrebuje nejake knihovny.

Dnes je prvni cesta cloveka po instalaci do /usr/src/linux a hned tam
vyrabi svoje jadra, vetsinou bez zakladnich znalosti vyvojare....

R.V.