Zvukovka a wave table

Zdeněk Böhm zdenek.bohm na gammarus.cz
Středa Říjen 3 09:06:46 CEST 2001

> Jak ale? Softvarové, nebo hardwarové?

hardwarove

> Však softwarové máš v linuxu TiMidity - hraje s každou zvukovkou.

jo, TiMidity je bezva vec a pouzivam to. Ale kdyz okopavam nejake midi
soubory v nekterem sequenceru (MusE), tak mi celkem dost vadi, ze po kazdem
prdu musim ulozit soubor, prepnout konzolu a spustit TiMidity, abych
zjistil, ze jsem to zase upravil spatne.

Rad bych rozjel prehravani pres hw wave table na nektere karte. Pak by mi
stacil v MusE jeden klik a uz by to hralo.

> A Hardwarové prostě podle zvukovky,

no, a proto se tu ptam. Kterou zvukovku konkretne. Informace o moznosti
prehravat v Linuxu pres hw wave table jsou jaksi mimo oblast zajmu. I na
hardware.penguin.cz na to vsichni kaslou. Clovek se tam docte neco jako
"bezva, jede to" a kdyz to vyzkousi, tak zjisti, ze autor prispevku si
nejspis pustil najakou hru, ono to strilelo, tak byl spokojen a napsal, ze
zvukovka je podporovana. Zrovna tak dokumentace k OSS i ALSA stoji po teto
strance za prd. Konkretne ALSA je takova ostuda, ze maji na strankach
vyvesenej seznam karet a podporovanych funkci, kterej je nekolik <B>let</B>
starej.

> například moje má HW vystup dělaný
> jako MPU401 tj výstup není vyveden na konektor a data poslaná přehrává.
> Nevýhoda - je to starší kus a vzorky má v ROM paměti takže se nedají
> měnit.
> Vstup z kláves přes MPU401 funguje - ten je vyveden na konektor.
>
> Takže moje zvukovka se pro MIDI v linuxu tváří jako zařízení MPU401.

Takovou jsem kdyzi taky mel, ale ted nemam a ani bych mit nechtel. Rad bych
si obcas pripojil nejakou samohrajku, nebo sampler.

S pozdravem Zdenek Bohm

P.S. Jan Klugl mne tu odpovedel, ze mu jede AWE64. Radej bych nejakou s PCI
sbernici (jestli budu nekdy upradovat desku, tak ISA sbernici asi uz
nepotkam), ale pokud nikdo o zadne takove nevi, tak asi pujdu do toho
AWEcka.