Zvukovka a wave table - Shrnuti pro SB AWE64

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Čtvrtek Říjen 4 12:05:44 CEST 2001

> Zdravim,
>
> pred casem jsem se tady ptal, jestli nekdo provozujete zvukovku, u ktere je
> podporovano prehravani midi pres wave table. Z par odpovedi jsem vyrozumel,
> ze zadna takova zatim neni.

Je - SB AWE64. Jestli bude najaka solidni a levna na PCI, bude me to
vyhledova taky zajimat. Ale jinak v dnesni dobe se hodi i ISA
sbernice, jak je videt.

$ Však softwarové máš v linuxu TiMidity - hraje s každou zvukovkou.

To je jenom takova berlicka. Ve vetsine pripadu se na karte pouziva
fm synteza (skladani z nekolika zpitvorenych sinusovek). Viz dale.
Nektere karty (SB128 PCI) maji pro prehravani MIDI druhou DSP
jednotku a zbytek je na CPU. To pak musi obsatarat Timidity nebo neco
podobneho.
Jine karty (napr. SB live) si zase umi vzorky vybirat z pameti a
zpracovavat podle vlatniho uvazeni. Mozna je to jednoduche pri
navrhu, ale pripada mi neekonomicke, aby se zvukovka pres PCI
dobyvala do RAMky pokazde kdyz potrebuje novy vzorek.

% hardware.penguin.cz na to vsichni kaslou. Clovek se tam docte

Doplneno :)

> Skoda, doufal jsem, ze kdyz je 128PCI dalsi generaci, ze bude spis
> lepsi, nez horsi.

To NENI dalsi generace, to je paskvil, ktery se schovava za zname
jmeno. Ze maji MIDI horsi zvuk pozna i hluchy hudebni analfabet.

A ted k tomu prehravani : Podle nastaveni modulu se zavadi bud modul
pro opl3 (FM synteza) nebo awe_wave (WaveTable). Vyber "kudy" se
prehrava je dan napr. u playmidi parametrem :

playmidi    neco.mid    -->   opl3
playmidi -e neco.mid    -->   awe_wave

Automaticky se zavadi vzdy jen jeden z modulu, ktery je nastaven
pomoci "alias midi ..." nebo "alias synth0 ...". Zkousel jsem dat ten
druhy jako "alias synth1 ...", ale nepochodil jsem.
Nicmene se da zavest rucne a oba jsou pak v pameti a aktivni.
Zvuky z techto dvou zarizeni bych laicky porovnal asi takto (byla to
nejaka symfonie od Beethovena) :

awe_wave - zvuk se blizi originalu, je jakoby nahrany na nekvalitnim
kazetaku

opl3 - dtto + reprobedna lezi na zadech a na repraku je polozen
svazek klicu.

% tak jsem provedl cat /dev/sndstat a ono mi to nahlasilo, ze takove
% zarizeni neexistuje. V /dev zarizeni sndstat mam. Chce to snad
% nejaky ovladac?

cituji z /usr/src/linux-2.4.9-0.5/Documentation/sound/NEWS :

=== /dev/sndstat and /proc/sound are gone
In older Linux versions those files exported some information about
the OSS/Free configuration to userspace. In Linux 2.3 they were
removed because they did not support the growing number of pci
soundcards and there were some general problems with this interface.

Takze uz nic :^(

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s