Zvukovka a wave table - anabaze s SB AWE64

Zdeněk Böhm zdenek.bohm na gammarus.cz
Pondělí Říjen 15 10:26:45 CEST 2001

Ahoj vsem, ktere toto tema jeste neunavilo :-),

koupil jsem ojetou AWE64 a nadsene jsem se vrhl do zapojovani (jeste bych
mel predeslat, ze stroje mam dva, nazvemez je PC1 a PC2, na PC1 je Mandrake
8.0 s jadrem 2.4.X, na PC2 je RH 6.2 s jadrem 2.2.X - bude to podstatne dale
v textu).
Kartu jsem soupl do PC1 a nacpal prislusne radky (v prvnim kole jsem pouzil
OSS ovladace)do /etc/modules.conf (detekci pnp zaridi jadro). Vsechno
probehlo dobre (moduly se zavedly, sound fonty se natahly do karty) a tak
jsem se vrhl na testovani. Vsechny funkce karty sly v pohode, az na tu
nestastnou wave table :-(((
Kdyz jsem zkusil prehrat nejaky midi soubor, ozvala se z repraku silena
kakofonie (ovsem kvalitnich zvuku, bylo to opravdu pres wave table:-)),
ktera vsak nepostradala jistou (byt hodne vzdalenou) podobnost s prehravanou
skladbou.
I jal jsem se badat, kde je problem. Nakonec jsem skoncil u utility sfxtest,
ktera slouzi k tomu, ze pres wave table rozezvuci po zvoleny okamzik notu
zvolene vysky na zvolenem nastroji. A tady jsem zjistil ten problem. Ta
mrcha misto jednoho tonu jich prehrala nekolik! Zkusil jsem jinou vysku a
jiny nastroj a zase jich bylo nekolik, ale jinych! Proste misto tonu ta
karta prehrala kombinaci tonu daneho nastroje. Co vyska tonu a nastroj, to
vlastni "melodie".
Nejdriv me napadlo, ze je nejak zmrseny soundfont, tak jsem zkusil misto
GU11-ROM.SF2 pouzit synthgm.sbk, ktery je dodavan na CD ke zvukovce, ale nic
se nezmenilo. Prepichl jsem kartu do jineho slotu - opet zadna zmena. Pouzil
jsem misto OSS ALSU - tentyz vysledek.
Tak jsem kartu vzal a strcil do PC2, vysledek - ticho. Ac byly vsechny
ovladace zavedeny v poradku, zaveden font, zvednuta hlasitost - nic. Karta
mlcela na vsech frontach (neprehrala ani wav pres DSP).
V zachvatu maximalniho zoufalstvi jsem vytahl disk z PC1 a strcil ho do PC2
(jinak receno, spustil jsem jadro 2.4.X na PC2), nastartoval Linux a ejhle,
bez jakekoliv upravy (tzn. s naprosto stejnym nastavenim jako v PC1) vsechno
funguje. Karta hraje jako z praku.
A ted babo rad :-(

Kazdou babu s radou, ci komentarem vitam - Zdenek Bohm