bootovani Linuxu

Kasparek Tomas xkaspa06 na stud.fee.vutbr.cz
Čtvrtek Říjen 4 14:19:00 CEST 2001

On Thu, 4 Oct 2001, Radovan Raszka wrote:

> DD vsem,
> chtel bych se zeptat na par veci kolem bootovani linuxu (mam RedHat 7.1CZ). Konfigurace disku:
> -hda1 - fat16 (primary), na nem NT4.0 + DOS
> -hdc1 - fat16(primary), tady mam Linux
> -hdc5 - ntfs(logical disk v ext), dalsi NT4.0
> -hdc6 - NTFS(logical disk v ext), W2k
> -hdc7 - NTFS(logical disk v ext), data
> Pri startu PC si muzu vybrat kterykoliv M$ system, linux bootuji pres disketu.
> [...]
- vytvoreni diskety na jinem stroji neni az takovy problem. Jen je vhodne
vybrat stroj co nejpodobnejsi do HW. Ale lze pouzit i "cokoliv" jineho a
resit to pres parametry jadra. Konkretne pro vyber jineho diku je mozno
zadat pri startu

LILO: linux root=/dev/hdc1

A neni podstatne, jak byl nastaven system z ktereho se disketa delala.

- pro vyber systemu (i Lin) lze pouzit NT Boot loader. Zkuste se podivat
do nejakych HOWTO co maj Win (resp. WinNT) v nazvu nekde to tam je
popsany. Zhruba je to ae tak, ze se vutvri v NT soubor (mam dojem
boot.ini) a do nej se priida polozka pro Linux. Potom se na NT ulozi kopie
boot sektoru z disku kde je Lin a cekem to funguje. Bootsektor se da
ziskat napriklad prikazem

dd if=/dev/hdc1 of=/tmp/boot_sektor count=1 bs=256

Snad to pomuze...

--

	Tomas Kasparek (sioux, xkaspa06)
 	 Tomas.Kasparek na seznam.cz