bootovani Linuxu

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Čtvrtek Říjen 4 14:30:47 CEST 2001

On Thu, 4 Oct 2001, Kasparek Tomas wrote:

> - vytvoreni diskety na jinem stroji neni az takovy problem. Jen je vhodne
> vybrat stroj co nejpodobnejsi do HW. Ale lze pouzit i "cokoliv" jineho a
> resit to pres parametry jadra. Konkretne pro vyber jineho diku je mozno
> zadat pri startu
>
> LILO: linux root=/dev/hdc1
>
> A neni podstatne, jak byl nastaven system z ktereho se disketa delala.

Navod zde uvedeny je spravne, ale neni tak pravda, ze nevadi, ze ktereho
stroje pochazi vyrobena disketa. Jde totiz o to, ze pri normalnim spusteni
se prechazi do ruznych runlevelu (jak to rict cesky??) a take se provadi
korektni znovuvytvoreni vsech zavislosti mezi moduly. (Tedy aspon na
distribucich RH-based). A zde je prave problem v tom, ze pokud pouziju na
disketu jadro 2.4.3-20 a intalovany mam system 2.4.8 s prislusnymi moduly,
depmod pochopitelne nic nenajde a natazeni modulu selze. Ovsem vetsinou to
neni potreba, nebot staci, pokud je videt alespon zakladni system, ze
ktereho se da vyrobit disketa pomoci 'mkbootdisk'.

Takze ja resim takovouto situaci tim, ze pridam k prikazu:
linux root=/dev/hdc1 jeste 1 jako cislo runlevelu, tj. sigle user mod,

kdy se nenatahuji zadne moduly pro sitovku a podobne.
Ovsem pokud je potreba natahnout moduly pro SCSI radic, tak zde je situace
asi slozitejsi, to ma na starosti initrd, ale to uz jsem mimo, nebot jsem
takovyto pripad zatim neresil.

R.V.