UTF-8 editor do linuxu a (OT) do windows

Michal Krause michal na krause.cz
Pátek Říjen 5 10:37:44 CEST 2001

On 05/10/2001, Radovan Garabik wrote:

> : neviem ale mam dojem ze lynx ma nastavenia ohladne kodovania dve. prve v
> : akom kodovani maju bit neoznacene subory a v akom formate to ma capat na
> : obrazovku.
>
> presne tak. A ten format pre obrazovku je default tusim ASCII alebo
> ISO-8859-1

Je takovy, jaky si nastavite, ted jsem to zkousel. Postup (pro ceskou
verzi programu):

- mam soubor v UTF-8
- Nastaveni -> Znakova sada -> ISO 8859-2
- Zobrazeni -> HTML volby -> Predpokladat kodovou stranku -> Unicode UTF-8

A vidim spravne vsechny ceske znaky. Posledni krok je tam jenom proto,
ze jsem prohlizel lokalni soubor bez informace o kodovani. Normalne by
to melo fungovat automaticky.

S pozdravem
                        Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

Vsetci by chceli byt van Goghmi, ale odrezat si ucho ani jeden.
                                                  J. Raz ve filmu Rabaka