Pozor na Mandrake 8.1!

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Sobota Říjen 6 13:16:48 CEST 2001

On Sat, 6 Oct 2001, Stanislav Meduna wrote:

> Nech ziju "stabilne" jadra, ktore potrebuju milion patchov distribucie,
> aby boli ochotne chodit. Este ze som to skusal na osobitnych particiach.

To je videt, ze jsi se zrejme nikdy nezajimal o to, proc tam je tolik tech
patchu.

Takze maly sumar:
Jadro se v jiste verzi proste musi prohlasit za "referencni", protoze se
oproti nemu musi odladit moduly, vlastni kompilace, instalace atd.
Nekteri distributori pridavaji do jader vylepseni takova, aby se maximalne
usnadnilo pouzivani, coz je v pripade MDK treba 'supermount'. Ten sice
neni v jadrech rady 2.4 stale 100%, protoze se musi odladit chovani na
ZIP/USB zarizenich atd, ale zasadni vyhodou je to, ze uz potom nikdy pri
praci nepotrebuju prikazy mount/umount pro CD-ROM a diskety.
Dalsi veci, kterou se zvysuje uzitna hodnota, je zacleneni podpory vice
souborovych systemu, ktere je mozne IHNED PRI instalaci pouzivat, coz u
MDK predstavuje podporu pro 4 (slovy ctyri!) zurnalovaci systemy: ext3,
reiserfs, XFS a JFS.
Posledni veci, ktera se dostava do distribuovanych jader jsou bacportovane
patche, ktere opravuji chyby, ktere se vyskytly v dane verzi a ve vyssi
uz jsou opraveny. Takto se napriklad dostali opravy z jadra 2.4.[910] do
verze 2.4.8, ktera je v 8.1.

Cely tento proces predstavuje dost narocnou cast na to, sladit vsechny
pozadavky na funkcnost, podporovat vsechny mozne druhy HW a nabidnout
vsechny mozne rozsireni, ktera mohou uzivatele potrebovat.

Nerikam, ze se chyba nemuze vyskytnout, ostatne podly Murphyho zakonu
kazdy software obsahuje vzdy nejmene jednu chybu.

Je ale dost lacine az hloupe pri zjisteni problemu okamzite psat na
vsechny strany "Pozor na MDK", kdyz to muze mit nejruznejsi priciny.

Daleko inteligentnejsi by bylo sdeleni, ze se tento problem opakuje,
sdelit ostatnim, v jakych pripadech tato situace nastane a cely problem
nahlasit vyvojarum. Tak se chova odbornik na IT...

Tipuju, ze se podobny clanek brzy objevi na zive.cz nebo svet.namodro.cz,
tam za takove vylevy dobre plati...

	Radek Vybiral