Pozor na Mandrake 8.1!

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Sobota Říjen 6 15:53:51 CEST 2001

On Sat, 6 Oct 2001 11:14:49 +0000 (UTC), Milan Kerslager wrote:

: BTW: Vas prispevek nebyl konstruktivni, protoze jste jednak neuvedl temer
:      zadne podrobnosti o svem systemu (SW)

Hm, my si vykame? Alebo sa tak chces odo mna distancovat? :-)

Hardware som popisal, software bola cista instalacia Mandrake 8.1.
Suborove systemy vsade ext2, inak ako mi to instalator ponukol,
tak som to nechal. Mandrake nepoznam, takze som ho zatial
nestihol upravovat k svojmu obrazu.

: a take jste ani neuvedl duvod padu systemu (natoz abyste se obtezoval
: zjistt, cim to bylo).

Ako to mam zistit? Mam filesystem, z ktoreho sa neda nabootovat
a na ktorom fsck pusteny po boote Linuxu z ineho oddielu
(konkretne RH 7.1 s vanilla 2.4.9 jadrom) nasiel spustu chyb.
Nemam predstavu, ako by som mohol zistit, cim to bolo. V logu
mam niekolko oopsov na miestach, ktore maju s filesystemom
sotva nieco spolocneho (posledny je system_call+51/64) a potom
uz len hlasky server /usr/X11R6/bin/X cannot be executed.
Na konci logu je niekolko binarnych nul.

System sa pred padom spraval uplne normalne, naposledy som robil
nieco s USB, islo ale o veci, ktore mi na starom systeme
bez problemov fungovali. Ci ide o pricinnu suvislost, netusim.
Dovod padu nemozem uviest, lebo ho nepoznam.

Pretestujem hardware a dam tomu este jednu sancu - s jadrom,
ktore na mojom hw doteraz chodilo. Pokial to spravi znovu,
je mi luto - na testovanie, kde jeden cyklus trva niekolko
hodin (instalacia - hrat sa s tym - pad) nemam prostriedky
(na tom stroji normalne pracujem a ak mi zmiznu dolezite
data, nutnost restore nepotesi) ani cas.

: Z tohoto podhledu se jedna jen o zbytecnou provokaci a nadavky,
: kterymi ze sebe delate prizemniho admina.

Provokacia? To by som nepovedal. Nadavky ano, nastvalo ma
to naozaj dost.

Uvedom si, ze ak sa to stalo mne - povazujem sa za skuseneho
linuxaka - moze sa to stat komukolvek. Ja kvoli tomu nezanevriem
na Linux ako taky; pokial sa to ale stane zaciatocnikovi,
tak viac Linux neskusi.

Zdravi
--
                                   Stano