RAID-1 rychlostni rozdil mezi 2.2.19 a 2.4.x

David Haring dave na salsero.ibp.cz
Pondělí Říjen 8 14:27:58 CEST 2001

vojta na pharocom.net (Robert Vojta) writes:

> [1  <text/plain; iso-8859-2 (8bit)>]
> Zdravim,
>   nesledoval jste nekdo vyvoj RAIDu, specialne RAID-1 mezi jadry 2.2.x a 2.4.x?
> V pripade mych problemu s deskou K7T266 Pro mi pomohl downgrade na kernel
> 2.2.19 z poslednich updatu pro RH 6.2. Ale je tu trochu rozdil, mezi rychlosti
> RAIDu, tj. zarizeni md0 mezi temito kernely. Rychlosti jsou zhruba takoveto ...

> [...]

testovat vykon raidu pomoci hdparm nema moc smysl, zkuste bonnie++, tiobench apod.

>   Nejak se mi nechce moc verit, ze by to ve 2.4.x proslo takovou optimalizaci,
> ze by tam byl tak velky rychlostni rozdil. Co si o tom myslite? Nastaveni disku
> je shodne na obou jadrech a jelikoz samotne disky behaji na 2.2.19 a 2.4.x
> stejne rychle, usuzuju ze asi bude neco s sw RAIDem-1. Nevite o tom nekdo neco
> vic?

RAID1 v jadrech 2.4 je o neco rychlejsi nez ve 2.x ale ten rozdil neni takovy,
jako vam vychazi - realna cisla budou urcite dost jina (viz vyse, zkuste jiny sw).
Rozhodne by vam nemelo u jadra 2.2.x vyjit cteni z raidu1 o vice nez polovinu
pomalejsi nez ze samostatneho disku, to je nesmysl.

zdravi David Haring