Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor na Mandrake 8.1!)

Zdenek Mazanec mazanec na book.ctt.cz
Středa Říjen 10 08:34:42 CEST 2001

> Co je na mandrakovi tak vyjimecneho/odlisneho, ze nedokaze pracovat s
> ne-mdk kernelem?
Ve verzi 7.2 reiser na jadrech 2.2.x, v 8.1 xfs. Jako priklad veci, ktere je
do jadra netrivialni do jadra dostat (pro zacatecnika).

> spravnym patchem. V rade 2.4.x to vetsinou znamenalo patch od Alana Coxe
> (proto jsem se take nad narky lidi na nefunkcni VM mohl jen shovivave
> usmivat).
Hmm. Takze jste vlastne vendor sveho vlastniho jadra? Neco takoveho delaji i
vendori jinych distribuci ;-)

> IMHO ma kompilace vlastniho kernelu nekolik vyhod - clovek zjisti, jake
> moznosti soucasne jadro vlastne nabizi. Staci si proklikat vsechny volby
> a u tech co mi nejsou povedome si precist help. Pak taky jsem v drtive
> vetsine pripadu schopen vyrobit jadro mnohem mensi nez to, ktere nabizi
> distribuce. Navic si do nej natvrdo zakompiluju ovladace vseho
> potrebneho a nemusim se zabyvat initramdiskama, abych vubec byl schopen
> nabootovat.
Nikdy jsem nechapal honbu za posledni verzi jadra. Asi jsem uz prilis stary,
ale uznavam zasadu: nesahej na veci, ktere funguji a nemaji nebezpecne
chyby.
Vytvoreni noveho initrd je jeden prikaz. Pri kompilaci jadra tech kliku ci
odpovedi y/n/m udelate tolik, ze jeden prikaz navic vas uz asi neunavi.

> Rozhodne bych kompilaci vlastniho jadra doporucil vsem pokrocilejsim
> zacatecnikum, protoze tim ziskaji vetsi prehled o tom, co se vlastne v
Pokrocilejsim ano, pokrocilejsim zacatecnikum ne. Kdo je pokrocilejsi
zacatecnik? Na kompilaci jadra v podstate nic neni. Pokud umite anglicky a
mate nainstalovane potrebne baliky, tak to zvladne i opicka. Otazka je, co
se stane, kdyz (pokrocilejsi) zacatecnik prelozi jadro nevhodnym prekladacek
cio v dobre vire v nevyhodne konfiguraci. Imho si jen zadela na problemy.

> systemu deje, co se v jadre nachazi a co na cem zavisi. Nerikam, ze jim
> to nutne na prvni pokus bude fungovat lepe, ale urcite tim ziskaji vice
> praxe, nez pouhym zadanim prikazu rpm -U novy-kernel.rpm.
Jiste, je otazka, zda maji ziskavat zkusenosti s tak kritickou zalezitisti
jako je kompilace vlastniho jadra. Jestli za to tech tech par set kilo
(maximalne) stoji. V dobe, kdy 128M < 1k Kc.

Zdenek Mazanec