Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor na Mandrake 8.1!)

Středa Říjen 10 10:04:29 CEST 2001

> Vy ano? Jake?

	Napsal jsem je v tomto postu...

> Nikdy jsem nezazil jednodussi instalaci operacniho systemu, nez instalaci
> RH 6.2cz, RH 7.0cz  na HP E60. (mysleno zcela vazne, bez nadsazky)

	Rekneme, ze 6.2cz od 6.2en se prilis nelisi, prosim porovnejte verzi
LILO... skutecne chcete rici, ze LILO ve verzi 6.2en (HP ma asi tezko
certifikat na RH CZ) dostanete na HP stroje (jeste mne napada, jak
veliky mate SCSI disk? - problem je totiz v lba32, LILO v RH6.2en o
volbe lba32 nema ani potuchy)

> PCI a ISA sitovky dohromady jsem nezkousel, ale doma mam v serveru 3 ruzne
> PCI sitovky + PCMCIA->ISA+Orinoco a taktez zadny problem. (RH7.0cz)

	PCMCIA strcena do ISA neni to same co klasicka ISA sitovka! (Orinoko
jsem rovnez rozchazel;-)) (ukazte mi, jak rozjedete na 'autodetekce'
3COM 509 (ISA) a treba Boomerangy & spol. - ja Vam poradim - nadetekuje
se jen PCI, o ISA se driver neda presvedcit ani zadanim IPportu a IRQ),
dalsi priklad, jednou jsem dospel dokonce do stavu, ze 1 sitovka (NE2k)
musela byt v jadre a druha (tusim, ze zrovna 3C 509) musela byt jako
modul, jinak si Linux s tim rady nevedel...(ani rucni zavadeni modulu ve
'spravnem' poradi nevedlo k uspechu) (to je vlastnost Linuxu, ja to
beru, ale nerikejte, ze jadro od RH je lepsi, neni, problem je stejny)

> Priznavam se, ze mi ty cisla nic nerikaji, ale SW RAID jsem take bez
> problemu vzdy rozchodil. (RH6.2cz,RH7.0cz)

	Ja take, staci umet cist...

> Kouknete se na www.kernel.org a zjistite, ze vyvoj rady 2.2.x zacal v
> lednu 1999. To znamena, ze to jsou temer tri roky. Takze mi prijde
> naprosto logicke, ze jadro 2.2.19 je bezproblemovejsi nez jadra 2.4.x.
> Vam ne? (z toho ale nevypliva, ze ja osobne bych mel nejake problemy s
> 2.4.x)

	Reknu to kratce a vystizne (stejne uz tuto myslenku opakuji), srovnejte
stabilnost, propracovanost a qalitu jadra 2.2.10 s 2.4.10 (v te dobe
jsem navrhoval srovnat 2.2.5 s 2.4.6 ci 7) - nehovori to o necem?