Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor na Mandrake 8.1!)

Tomas Valousek xvalous na pluto.pslib.cz
Středa Říjen 10 11:38:51 CEST 2001

On Wed, 10 Oct 2001, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Rekneme, ze 6.2cz od 6.2en se prilis nelisi, prosim porovnejte verzi
> LILO... skutecne chcete rici, ze LILO ve verzi 6.2en (HP ma asi tezko
> certifikat na RH CZ) dostanete na HP stroje (jeste mne napada, jak
> veliky mate SCSI disk? - problem je totiz v lba32, LILO v RH6.2en o
> volbe lba32 nema ani potuchy)
K tomu serveru jiz nemam pristup, takze jedine, co vam muzu rict je, ze to
byla distr. RH6.2cz bez jakychkoliv uprav.
Byl v tom SCSI 4 GB na system a 2*13 GB IDE v SW RAID na /home

> 	PCMCIA strcena do ISA neni to same co klasicka ISA sitovka! (Orinoko
> jsem rovnez rozchazel;-)) (ukazte mi, jak rozjedete na 'autodetekce'
To jue mi jasne, jen jsem to uvadel jako priklad, ze mi funguje takovato
konfigurace s kernelem z rpm a uptime je 110 dni (to je od upg. na
2.2.19).

> 3COM 509 (ISA) a treba Boomerangy & spol. - ja Vam poradim - nadetekuje
> se jen PCI, o ISA se driver neda presvedcit ani zadanim IPportu a IRQ),
> dalsi priklad, jednou jsem dospel dokonce do stavu, ze 1 sitovka (NE2k)
> musela byt v jadre a druha (tusim, ze zrovna 3C 509) musela byt jako
> modul, jinak si Linux s tim rady nevedel...(ani rucni zavadeni modulu ve
> 'spravnem' poradi nevedlo k uspechu) (to je vlastnost Linuxu, ja to
> beru, ale nerikejte, ze jadro od RH je lepsi, neni, problem je stejny)
Jak jsem psal, ISA+PCI sitovky jsem nikdynezkousel, takze jsem se s timto
problemem nikdy nesetkal.
O vyhodah RH jadra sem da se rict v celku pravidelne pise p. Kerslager.
Ja nerikam, ze jadro rh, ci jineho vendora je samospasitelne, ale rozhodne
si myslim, ze tym profesionalu, ktery "hleda optimalni kombinaci patchu"
odvadi dobrou praci a ja jsem se na ni mohl vzdy spolehnout.

> 	Reknu to kratce a vystizne (stejne uz tuto myslenku opakuji), srovnejte
> stabilnost, propracovanost a qalitu jadra 2.2.10 s 2.4.10 (v te dobe
> jsem navrhoval srovnat 2.2.5 s 2.4.6 ci 7) - nehovori to o necem?
Toto bohuzel nemuzu porovnat, 2.2.5 ani 2.2.10 si nevzpominam, ze bych
pouzival, ale vim, ze 2.2.14 ma do kvality 2.2.19 hodne daleko...

Muj nazor je, at si kazdy pouziva jake jadro chce, ale at netvrdi, ze
jadro z balicku (mohu mluvit za RH, SuSE, MDK) je spatne (to vy jste
samozrejmne nerikal, myslim obecne).

--
	Tomas -VALY- Valousek
	web design, internet projects, linux etc..