Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor na Mandrake 8.1!)

Středa Říjen 10 12:32:28 CEST 2001

> K tomu serveru jiz nemam pristup, takze jedine, co vam muzu rict je, ze to
> byla distr. RH6.2cz bez jakychkoliv uprav.
> Byl v tom SCSI 4 GB na system a 2*13 GB IDE v SW RAID na /home

	V tom je asi zakopany pes - bootujete zrejme ze SCSI, ale ma 'jen' 4GB,
stroje, ktere jsem instaloval ja mely 9GB a LILO to nechtelo po
instalaci rozdejchat...

> To jue mi jasne, jen jsem to uvadel jako priklad, ze mi funguje takovato
> konfigurace s kernelem z rpm a uptime je 110 dni (to je od upg. na
> 2.2.19).

	Zavidim, ja si musel stahnout nove pcmciacs (kernel-pcmcia bylo opravdu
hodne stare a nefungovalo mi ani z updates), cele si to zkompilovat a
pak to jelo (vlastni prace cca 3 hodiny, nemel mi ji podle Vas usetrit
vendor distribuce?)...- zalezitost asi tak 3/4 roku stara... - RH 6.2en.

> si myslim, ze tym profesionalu, ktery "hleda optimalni kombinaci patchu"
> odvadi dobrou praci a ja jsem se na ni mohl vzdy spolehnout.

	Vidite a ja nekolikrat ne, nize jste dal jednu podpasovku, proto si ji
trosku take dovolim. Tak jako MS Windows v optimalni podobe zname asi
jen laboratori v MS vi, jak tento operacni system uchodit tak, aby
nepadal stovky dnu, a vetsina profesionalu zde se vyskytujicich maji k
WinNT jadre spoustu vyhrad a snasi se na berda MS spousta kritiky,
stejne je to IMHO i u kernelu od vendoru.

	Mohu rici, ze se a) nezenu hned za uplne novym jadrem, jenom abych byl
'in', b) jadra, ktera pouzivam pro rutinni provoz jsem si vzdy
kompiloval z Linusovych baliku (drive GZ, dnes BZ2), zcela vyjimecne
patchoval (napr. podpora HTP366, lm_sensors nez byly v jadre, nove ISDN
apod.) kdyz bylo treba a vzdy jsem uspel, zatimco s vendorskymi jadry
jsem zaznamenal pri mych experimentech (mate pocit, ze bych mel mit u
vendorskych jader vetsi/jine experiences nez s originaly?) desitky
nekompatibilit, nektere najdete i zde v archivu teto konference.

> Toto bohuzel nemuzu porovnat, 2.2.5 ani 2.2.10 si nevzpominam, ze bych
> pouzival, ale vim, ze 2.2.14 ma do kvality 2.2.19 hodne daleko...

	Pomilu-li zavazny bezpecnostni problem, ktery se tahne az do (ne
vcetne) 2.2.19., mate proti starsim jadrum neco? Osobne jsem uspesne
pouzival 2.2.5, 2.2.7, 2.2.8-9, 2.2.14!, 2.2.17 (uptime serveru byl 3/4
roku) a nyni je vsude bez vyjimek 2.2.19. Chapu detske nemoci, starsi
jadra nez 2.2.5 (mysleno v 2.[2|3].X rade) jsem nezkousel, stejne nebyla
distribuce;-) a ja funkcnost nepotreboval, ale od jadra 2.2.5. jsem
nemel pocit, ze by mel takove zavazne featurech, ktere se snazi lide
odstranovat (a nebo na ne kaslat) v jadrech 2.4.X. Dnes po 2 letech mame
2.2.19, ktere od 2.2.14 je vzdalene asi rok - mam pocit, ze mame i
2.0.39 - porovnejte s 2.0.34;-). A pockejme si skutecne _jen_ par mesicu
na 2.4.19. a povime si o kvalite, ju?

> Muj nazor je, at si kazdy pouziva jake jadro chce, ale at netvrdi, ze
> jadro z balicku (mohu mluvit za RH, SuSE, MDK) je spatne (to vy jste
> samozrejmne nerikal, myslim obecne).

	Presne tak, at si firmy utraceji miliony (mysleno RH, SuSe apod.) na
neco co v praktickem dusledku nema valny vyznam, pravda, nekdy se podari
i po aplikaci milionu patchu dopatrat prapuvodni priciny (paklize byla
skutecne v jadre a ne patchech - kdo to dnes muze tvrdit? Alan, Linus,
Hendrix?), ale za jakou cenu? Mluvim o tristeni sil naprosto zcestnym
zpusobem, proste abychom meli neco jineho nez konkurence a tim padem
byli lepsi... Bohuzel i o vyvoji rozhoduji vetsinou penize...:-(