RPM vs. kompilace

Zdeněk Mazanec zdenek.mazanec na contactel.cz
Pondělí Říjen 15 07:32:45 CEST 2001

>  1/ vite s cim jste si aplikaci zkompiloval - nemuze (no... jak komu :-))
> se stat ze by vam nejaka funkce aplikace chybela ci naopak prebyvala a tim
> treba nechtene umoznovala zase o neco vetsi sanci k chybe (no dobre,
To se s src.rpm nejde?

>  2/ program se vam prelozi pro vas procesor, ne jen pro jakousi pochybnou
> i386 architekturu a smytec. Vyhoda? predevsim rychlost.

rpm --rebuild --target i686 *src.rpm ..... ja muzu s rpm prekladat i pro
takovy procesor, jaky nemam, ne jen pro ten, ktery mam :-)

>  3/ neverim binarkam, ktere nejsou ulozene na opravdu bezpecnem serveru, a
> tem take neverim. Ale je pravda, ze zdrojaky taky cely nectu. Ale moznost
> mam :-)
Prekladate si celou distribuci? To asi nemate vazne co delat.

>  Osobne nepouzivam RPM (a tedy i red-had like distribuce) prave kvuli rpm
> a jeho slavne databazi. Pokud clovek da -U a zjisti ze verze uz je
> nainstalovana, nacez da -e a rpm napise ze bohuzel program nejni, pak je
> chyba bud mezi zidli a klavesnici (coz nevylucuju), nebo v rpm - coz mi v
Spis bych to videl na tu zidli ;-) Ale vazne. Pokud prekladate ze zdrojaku,
je celkem jedno, jestli z tar.gz nebo src.rpm. Vyhoda src.rpm je v tom, ze
vam zdrojaky obali patchi, ktere pridal vendor distribuce. Muzete si je
samezrejme prohlednout, zustanou v adresari se zdrojaky. Take je
pravdepodobny, ze se vam binary budou instalovat tam, kam v ramci distribuce
patri (aspon podle nazoru vendora), tj obvykle s prefixem /usr a ne
/usr/local.
Pokud instalujete binary, tak plati v podstate to same - funkcne je to
podobne, jen se s rpm dostanete do mene problemu. Ony ty zavislosti _obcas_
k necemu jsou. tar.gz se sice nainstaluje vzdycky bez kecu, ale zase mu
obcas neco chybi. Navic zistate moznost kontrolovat zmeny v souborech
(pravda, ne moc spolehlive) a moznost relativne snadne odinstalace - pokud
nejsou zavislosti prehnane.

---
Zdenek Mazanec, Contactel spol. s r.o.
+420 (2) 33011644