RPM vs. kompilace

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Pondělí Říjen 15 09:22:55 CEST 2001

Houmles wrote:
: Bry den,
:  1/ vite s cim jste si aplikaci zkompiloval - nemuze (no... jak komu :-))
: se stat ze by vam nejaka funkce aplikace chybela ci naopak prebyvala a tim
: treba nechtene umoznovala zase o neco vetsi sanci k chybe (no dobre,
: vetsina funkci se da vypnout i v konfiguracich a kdosi tu psal ze chybet
: by zadne funkce nemely. Na druhou stranu ja mam treba radeji kernel
: staticky nez distribucni modularni - jsem paranoidni a bojim se backdooru
: v kernelu..)

	A co backdoory v gcc?

:  2/ program se vam prelozi pro vas procesor, ne jen pro jakousi pochybnou
: i386 architekturu a smytec. Vyhoda? predevsim rychlost.

	Opravdu jste to zkousel? IMHO u 95% programu se vubec neprojevi,
pokud jsou zkompiovany pro athlon oproti i386. A glibc i kernel
vam distribuce nainstaluje v uprave pro vasi architekturu, takze
operace typu memcpy() mate stejne optimalizovane.

:  3/ neverim binarkam, ktere nejsou ulozene na opravdu bezpecnem serveru, a
: tem take neverim. Ale je pravda, ze zdrojaky taky cely nectu. Ale moznost
: mam :-)
:  Osobne nepouzivam RPM (a tedy i red-had like distribuce) prave kvuli rpm
: a jeho slavne databazi. Pokud clovek da -U a zjisti ze verze uz je
: nainstalovana, nacez da -e a rpm napise ze bohuzel program nejni, pak je
: chyba bud mezi zidli a klavesnici (coz nevylucuju), nebo v rpm - coz mi v
: tomto pripade prijde pravdepodobnejsi. Proste se mi zda ze ta databaze
: nefunguje jak ma a tudiz si radsi drzim "svuj" poradek. Nejvetsi nevyhodou
: RPM tedy muze byt vase paranoia ;-)

	Jak tady bylo receno, v podstate neni rozdil mezi kompilovanim
ze src.rpm a z tar.gz.

-Y.

|\  Basically PCI is a message passing system disguised as a bus, treat   /|
|\\ it as the former and you wont get too badly hurt.        (Alan Cox)  //|