Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor naMandra

Pondělí Říjen 15 10:59:56 CEST 2001

On Mon, 15 Oct 2001, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Chces rici, ze v 2.2.20 bude vymenena komponenta SW RAID z verze 0.4
> (0.5?) (vanilla jadro vcetne 2.2.19) za verzi 0.9 (to co obsahuje
> kernel-2.2.*.rpm a kernel-source-2.2.*.rpm a snad 2.2.20?) - jedna se
> velice zavaznou zmenu v API bez zpetne kompatibility (a to vcetne
> podpurnych tools - raidtools?)?

1) nejsem Alan Cox, abych posuzoval, co se zmeni a co ne a z jakeho duvodu
2) pokud vim, nadaval jsi na zaplaty, ktere se vyskytuji u distributoru
   a zde nechapu souvislost. Pokud ty sam pouzivas jinou verzi cehokoliv,
   nez pouziva distributor, budes si muset sve jadro delat sam a *NENI*
   to duvod k tomu, abys odsuzoval to, co dela distributor. Je to Tve
   svobodne rozhodnuti, nikdo Te do nej nenuti a NIKDO nemuze do neceho
   podobneho nutit distributora nebo cleny konference. Navic je velmi
   pravdepodobne, ze distributorovi to funguje, pokud ne, staci chybu
   reportovat (pokud bude zavazna nebo se bude dotykat vetsi skupiny
   uzivatelu, urcite se ji pokusi opravit)
3) distributor vzdy bude kompatibilni (v major rade) sam se sebou, tj.
   pokud predchozi verze jadra distributora pro major radu X obsahuji
   featuru A, pak update pro radu X bude obsahovat featuru A a ne A+1
   nebo A-1 (pokud nelze jednoduse zajistit snadny upgrade) a Tvoje otazka
   tak ponekud pozbyva smyslu.
4) nova jadra *nemusi* (i kdyz obvykle byvaji) byt kompatibilni sama se
   svymi predchudci. Pripadne pozadavky na upgrade doprovodnych komponent
   se uvadeji v Documentation/Changes a nikdo to dal nerozmazava (bere se
   to jako fakt). Dalsi pouzivanou moznosti je, ze v konfiguraci jadra je
   pri kompilaci moznost zvolit starsi verzi prislusneho ovladace, coz je
   obvykla cesta.

Nechapu, proc se na me tak rozcilujes, ze (pry) neodpovidam na Tve dotazy.
Ja jsem vzdy odpovedel (i nyni jen tupe opakuji to, co jsem jiz drive
napsal), na rodil od Tvych reakci, kdy jsi se vzdy zameril ne na podstatu
debatovaneho problemu (tj. Tebou puvodne nadhozena "blba patchovana jadra
od distributoru" versus "skvela vanilla jadra od Linuse"), ale na snadno
odvoditelne a samozrejme veci (napriklad kdyz jsem rekl, ze jadro 2.2.19
ma za sebou temer 3 roky stabilizace, dostalo se mi vysmesne poznamky, ze
jadro 2.2.19 je stare pouze nekolik mesicu).

Naopak - proc se patchuje, jake to ma duvody a jaka jsou pravidla nebo
pripadne obhajeni toho, ze jedno jadro je "lepsi" nebo "horsi" zustalo z
Tve strany naprosto nepovsimnuto (resp. i v tomto mailu vychazi Tva otazka
z toho, ze pravdepodobne mechanismus zaplatovani a testovani vubec
nechapes [nebo spise nechces pochopit] a zcela nepochopitelne prosazujes
postoj, ze kdyz to Tobe chodi, tak ty zaplaty nejsou potreba a tudiz je
zrejme nepotrebuje ani nikdo jiny a distributor nema pravo je pouzit).

Take stale nechapu duvod, proc by distributori nesmeli pouzivat zname
zaplaty a reseni na zname problemy, pokud jsou k dispozici (a meli tedy
cekat, az vyjdou v Linusove tarballech). Je asi evidentni, ze jadra z
pocatku stabilizacni rady potrebuji vice zasadnich zaplat, nez jadra z
jejiho konce, ovsem je nepochopitelny nazor, ze distribucni jadro 2.2.19
by nemelo obsahovat zadne zaplaty [kdyz 2.2.19 zatim evidentne neni
definitivni konec rady 2.2.x a Alan verejne vystavuje vsechny sve -ac
baliky]). Take je potreba uvazovat to, ze v distribucnich jadrech jsou
implementovana ruzna rozsireni proti vanilla jadrum a uz proto nebude
seznam zaplat u distributora nulovy.

BTW: v dobe vydani jadra 2.2.19 byl k dispozici uz pre-patch-2.2.20-6,
     ktery ma 527kB (bz2), takze i kdyby distributor pouzil jen tuto
     omezenou mnozinu zaplat nebo jeji vyber, bude pocet zaplat
     dost velky a *nelze* se domnivat, ze by distributor mel vydat
     2.2.19, ktere bylo v te dobe jiz 3 mesice stare a novymi zaplatami
     prekonane.

ftp://ftp.linux.cz/pub/linux/kernel/people/alan/linux-2.2/2.2.20pre
ftp://ftp.linux.cz/pub/linux/kernel/v2.2/
ftp://ftp.linux.cz/pub/linux/redhat/linux/updates/7.0/en/os/i386/

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz