Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor naMandra

Pondělí Říjen 15 11:19:33 CEST 2001

>    a zde nechapu souvislost. Pokud ty sam pouzivas jinou verzi cehokoliv,
>    nez pouziva distributor, budes si muset sve jadro delat sam a *NENI*

	Aha, takze jsme opet u toho, kazdy distributor ma jadro 2.2.X, ktere je
uplne o necem jinem nez Linux kernel verze 2.2.X, tuto roztristenost
kritizovalo hodne lidi a nejenom u Linux kernelu...

>    to duvod k tomu, abys odsuzoval to, co dela distributor. Je to Tve
>    svobodne rozhodnuti, nikdo Te do nej nenuti a NIKDO nemuze do neceho
>    podobneho nutit distributora nebo cleny konference. Navic je velmi
>    pravdepodobne, ze distributorovi to funguje, pokud ne, staci chybu
>    reportovat (pokud bude zavazna nebo se bude dotykat vetsi skupiny
>    uzivatelu, urcite se ji pokusi opravit)

	Bohuzel bud nechces nebo skutecne nemuzes videt oblasti mych namitek a
podsouvas mi uplne jine pohnutky, to se nedela.

> [...]
>    featuru A, pak update pro radu X bude obsahovat featuru A a ne A+1
>    nebo A-1 (pokud nelze jednoduse zajistit snadny upgrade) a Tvoje otazka
>    tak ponekud pozbyva smyslu.
> 4) nova jadra *nemusi* (i kdyz obvykle byvaji) byt kompatibilni sama se
>    svymi predchudci. Pripadne pozadavky na upgrade doprovodnych komponent
>    se uvadeji v Documentation/Changes a nikdo to dal nerozmazava (bere se
>    to jako fakt). Dalsi pouzivanou moznosti je, ze v konfiguraci jadra je
>    pri kompilaci moznost zvolit starsi verzi prislusneho ovladace, coz je

	Sledujes debatu? V debate bylo receno, ze Linusova jadra a jadra
jednotlivych vendoru s patchemi postupne konverguji k jednomu jadru.
Proti tomuto prani jsem na zaklade nekolikaletych zkusenosti vystoupil,
ze je to pouze zbozne prani (v tve terminologii zcestna myslenka) a ne
realny stav (a nikdy nebyl!).

> Nechapu, proc se na me tak rozcilujes, ze (pry) neodpovidam na Tve dotazy.
> Ja jsem vzdy odpovedel (i nyni jen tupe opakuji to, co jsem jiz drive
> napsal), na rodil od Tvych reakci, kdy jsi se vzdy zameril ne na podstatu

	Muzes mi prosim napsat, kde se rozciluji ze mi neodpovidas? Ano, vyzval
jsem se k odpovedi, protoze jsi tvrdil neco, co nemas podlozeno (a
nedokazal jsi to ani nyni), nemam pravo po nekom odpoved nutit (pouze ho
mohu vyzvat) a toto pravo jsem nikomu nikdy neodeprel!

> debatovaneho problemu (tj. Tebou puvodne nadhozena "blba patchovana jadra
> od distributoru" versus "skvela vanilla jadra od Linuse"), ale na snadno

	Pokud se na to divas takto, je mi lito casu; nejen v LinuxCZ konferenci
jsem vsak zaznamena, ze tato bourliva debata otevrela i otazky, ktere na
prvni pohled s kernelem samotnym nesouvisi, takze asi mela urcity smysl
(ta debata).

> odvoditelne a samozrejme veci (napriklad kdyz jsem rekl, ze jadro 2.2.19
> ma za sebou temer 3 roky stabilizace, dostalo se mi vysmesne poznamky, ze
> jadro 2.2.19 je stare pouze nekolik mesicu).

	Dobra podpasovka, navrhuji strilet ostrou munici, ale jinde, ty jsi pro
zmenu nejen me vytky nazval naivnimi predstavami, a moji praci 1/2
hodinovym neco... Napsal jsi co jsi napsal, ja jsem upozornil na to, ze
jsi to napsal spatne, je na tom neco divneho?

> Naopak - proc se patchuje, jake to ma duvody a jaka jsou pravidla nebo
> pripadne obhajeni toho, ze jedno jadro je "lepsi" nebo "horsi" zustalo z
> Tve strany naprosto nepovsimnuto (resp. i v tomto mailu vychazi Tva otazka

	Nikoliv, ja jsem rekl, ze je to otazka metodiky, nikoli prani a
tvrzeni... - a nebyl jsem ja, kdo rekl, ze pri vypusteni 2.4.0 s takovym
VM bylo asi QA na dovolene...

> baliky]). Take je potreba uvazovat to, ze v distribucnich jadrech jsou
> implementovana ruzna rozsireni proti vanilla jadrum a uz proto nebude
> seznam zaplat u distributora nulovy.

	Dekuji, tim jsi jasne rekl, ze konvergence neni myslitelna, coz je vec,
kterou jsem ja na zacatku bral jako fakt, ale ostatni si prali neco
jineho. Ostatne, pouze timto smerem mirila dnes moje technicka poznamka,
nevim proc z toho delas salodlouhou vedu.