RPM vs. kompilace

Pondělí Říjen 15 11:19:31 CEST 2001

On Sun, 14 Oct 2001, Houmles wrote:

>  1/ vite s cim jste si aplikaci zkompiloval - nemuze (no... jak komu :-))
> se stat ze by vam nejaka funkce aplikace chybela ci naopak prebyvala a tim
> treba nechtene umoznovala zase o neco vetsi sanci k chybe (no dobre,
> vetsina funkci se da vypnout i v konfiguracich a kdosi tu psal ze chybet
> by zadne funkce nemely. Na druhou stranu ja mam treba radeji kernel
> staticky nez distribucni modularni - jsem paranoidni a bojim se backdooru
> v kernelu..)

Naladovani modulu je operace povolena jen uzivateli root. Pokud nekdo ma
takova prava, je stejne cely stroj v ...

>  2/ program se vam prelozi pro vas procesor, ne jen pro jakousi pochybnou
> i386 architekturu a smytec. Vyhoda? predevsim rychlost.

Mandrake preklada pro Pentia a vyssi (IMHO), RH je prelozeny pro i386 s
optimalizacemi pro Pentium. U baliku, kde to ma smysl, jsou k dispozici
varianty pro i586, i686 nebo athlon architekturu (v podstate to ma v
mnozine balicku distribuce smysl jen pro Glibc a jadro).

>  3/ neverim binarkam, ktere nejsou ulozene na opravdu bezpecnem serveru, a
> tem take neverim. Ale je pravda, ze zdrojaky taky cely nectu. Ale moznost
> mam :-)

A overujete u zdrojaku jejich originalnost? Verite, ze prekladate na
"cistem" systemu? Distributori to delaji a po prekladu podepisuji balicky
pomoci GPG, cili pokud verim distributorovi (a ja radeji verim, protoze
nemam cas overovat pravost tarballu, delat alespon zakladni inspekci kodu
a mit zkusenosti s prekladem daneho balicku - a oni to IMHO delaji). Pokud
nejaky mezikrok vynechate, ziskate mene duveryhodne binarky, nez ktere si
od nich muzete stahnout...

> Osobne nepouzivam RPM (a tedy i red-had like distribuce) prave kvuli
> rpm a jeho slavne databazi. Pokud clovek da -U a zjisti ze verze uz je
> nainstalovana, nacez da -e a rpm napise ze bohuzel program nejni, pak
> je chyba bud mezi zidli a klavesnici (coz nevylucuju), nebo v rpm -
> coz mi v tomto pripade prijde pravdepodobnejsi. Proste se mi zda ze ta
> databaze nefunguje jak ma a tudiz si radsi drzim "svuj" poradek.
> Nejvetsi nevyhodou RPM tedy muze byt vase paranoia ;-)

Hm, kdyby nefungovala, tak by asi dost lidi nadavalo. Da se tedy
predpokladat, ze na zidli se vyskytuje persona, ktera ma implementovan bug
pro obsluhu RPM :-)

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz