Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor naMandrake 8.1!)

Pondělí Říjen 15 13:27:33 CEST 2001

	Promin Milane, rad bych si ujasnil nekolik Tvych postoju, ktere jsi v
posledni dobe projevil... - abychom v budoucnu mohli spolu opet ve vecne
rovine diskutovat...

> Dle predpokladu velmi kratsi dobu, nez puvodni (dosud nedokonceny).

	Dle jakeho predpokladu? Ty mas vesteckou kouli (mozna ma predpoklad
realny zaklad, podel se s nami o nem)?

> Vyvoj ve stabilni rade neprobiha (tedy zamerny), cili nelze predpokladat,

	A jak nazyvas tzv. backportovani? Myslim, ze bychom si vsichni
dohromady meli ujasnit co to znamena vyvoj, co udrzba apod.

> Nikdo nemohl v dobe vydani 2.4.0 vedet, ze VM se nepodari stabilizovat.
> Nemame kristalove koule. Nadavat na to, nebo pomlouvat tehdejsi rozhodnuti
> je syndromem "po bitve je kadzy generalem".

	Ja rozhodnuti nepomlouvam, ja ho kritizuji (ale respektuji), neber mi
prosim pravo nesouhlasit...

> Proc? Pokud se nezmeni vnitrek jadra, lze pridat izolovany ovladac (je-li
> dobry duvod), protoze se jedna o izolovanou soucast.

	Namatkou - ReiserFS neni izolovany ovladac.

> Ano. Dobre si vzpominam na sveho kamarada, ktery se pokusil prejit na
> (cca) 2.2.5 a rad se vratil k 2.0.3x, kde setrval dodnes. Pruvodni

	'CCA 2.2.5' nebo 'mozna (asi) 2.2.5'? Pokud skutecne 2.2.5., muzes mi
ozivit pamet jake problemy mel? Hledal jsem v archivu a nedarilo se mi
to nalezt...

> To neni pravda. Nektere opravy mohou snizit vykonnost, zavleci dlasi chyby
> nebo odhalit drive skryte chyby. Vzdy je lepsi se spolehnout na dlouhodobe
> testovane starsi jadra, nez na horkou novinku.

	Na dlouhodobe testovana jadra starsi nez horke novinky - s tim plne
souhlasim, zeptam se jinak, kde vezmu ty dlouhodobe testovana jadra a
hlavne proc je tak oznacujes?

> Linus jiste dela zakladni testy, ale urcite nedela mesicni QA. To po nem
> nemuzeme chtit (mame na to distributory). Linus spojite vydava dalsi

	Promin, nesouhlasim s dodatkem - na to mame distributory... Kupujici
distribuci si na to plati sve distributory, nic vic nic min. Ostatni na
to rozhodne nemaji distributory...

> radi, ze tomu tak je. Distributori maji naopak blize k nasim pozadavkum a
> nemeli bychom je prehlizet (kdyz se nam snazi vyhovet).

	Ale Milane, distributori se predevsim snazi __vydelat__, vse ostatni se
za to krasne schovava...

> Distributori ty jadra vydavaji, protoze je uzivatele chteji. Nemelo by
> smysl, aby cekali treba rok, az "to bude lepsi". Navic - pokud by cekali,
> prisli bychom o mnoho zaplat, ktere stabilizaci posouvaji dopredu.

	Milane, pamatujes si, jak jsi reagoval na 'marketing' firmy SuSE v
souvislosti s Pavlem Janikem a ReiserFS? Ja mam pocit, ze nyni bych Ti
mohl temer vsechna Tva slova na adresu SuSE vratit. Kratce - ReiserFS
melo SuSE oficialne v dobe, kdy to nebylo OK, 2.4.X maji oficialne
vsichni mainstream vendori, ackoli to opet neni OK.

> Spise je neco shnileho v uvazovani, kdy se vychazi z nespravnych
> predpokladu (nebo z predpokladu, ktera odpovidaji vice zboznym pranim, nez
> realite).

	Jsem rad, ze mne nekdo uvadi do reality, clovek to nekdy skutecne
potrebuje, ovsem na patricnych mistech upozornuji, ze realitu vnimam
jinak nez Ty, je to IMHO normalni a neni jedina objektivni realita...