Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor na Mandrake 8.1!)

Michal Špaček skim na deltaes.cz
Pondělí Říjen 15 14:11:17 CEST 2001

zdravim

brrr.. ;o((

On Mon, Oct 15, 2001 at 12:33:16PM +0200, Milan Kerslager wrote:
> Ja si myslim, ze staci jen dve. Pricemz dostatecne stabilni je jadro s
> dostatecne velkym patchlevel, skutecne stabilni je to posledni (tj.
> 2.2.19).
Takze RedHat verze posledni je nestabilni...
totez se da tvrdit o unstable verzi debianu - coz je narozdil od
RedHatu deklarovano.

> Nikdo nemohl v dobe vydani 2.4.0 vedet, ze VM se nepodari stabilizovat.
> Nemame kristalove koule. Nadavat na to, nebo pomlouvat tehdejsi rozhodnuti
> je syndromem "po bitve je kadzy generalem".
Nepodari stabilizovat?? Takze tam byla chyba o ktere se vedelo a
presto se udelal release????
Tohle se mi nelibi a myslim, ze nejsem sam.

> Nevsiml jsem si, ze by jadra 2.4.x od distributoru byla vyrazne
> problematicka. Je pravda, ze museli vyvinout vetsi usili, nez pri releasu
> 2.2.19, ale to se dalo ocekavat (na zacatku rady, kde probiha stabilizace
> kodu).
Se ani nedivim...
Spousty hodin prakticky zbytecne prace.
Stejne si nadsenci, co se zabyvaji vyvojem, s tim budou hrat. A nemusi
to byt stabilni distribuce.

> Distributori ty jadra vydavaji, protoze je uzivatele chteji. Nemelo by
> smysl, aby cekali treba rok, az "to bude lepsi". Navic - pokud by cekali,
> prisli bychom o mnoho zaplat, ktere stabilizaci posouvaji dopredu.
Tohle me vazne dostava..
"Uzivatele chteji"
A kdyz to chtene je spatne, tak to je spravne???
Podle me v zadnem pripade ne. Stejne sadeji budu pouzivat starsi verzi
nebo si maximalne neco budu s novou zkouset.
Kdyz jsem trosku zkuseny, tak si to muzu dovolit, ale rozhodne si to
nedovolim k zakaznikovi {A ani to nemusi byt zakaznik, staci ke
kamaradovi}.

Tak mi to pripomina "tezky konkurecni boj". Jeden vytahne 2.4.X a
ostatni se opici. Potom to pridela praci dalsim 10k lidem, kteri jsou
strasne nastvani a to neprosto bezduvodne. Jenom "troska" nestability
za to, ze se mi urychli trosku system.
btw: kdyby se to tak nedelalo, tak by "treba" par lidi stvalo, ze neni
nic noveho a trosku to urychlili.. do stabilni {myslim opravdu
stabilni} rady.

skim
  Michal "sKim" Spacek         	Brno, CZ, Europe
 E-mail: skim na deltaes.com
    icq: 66962942		user: debian, TeX