Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor naMandrake 8.1!)

Úterý Říjen 16 07:59:22 CEST 2001

> jenze to jaksi nesedi. Distribuce existuji, jadra funguji. Zasadni

	'-) chtel jsi nepochybne rici, ze obvyklym uzivatelum to funguje. Chtel
bych vazne videt jak lidi, kteri resili sve velmi zavazne problemy s
2.4.X jadry by vzali RH 7.0 nebo 7.1 (ci jinou ekvivalentni distribuci)
a problem by je zcisna jasna opustil, Tve tvrzeni pokulhava, dokaz ho a
nevesti!

> pouzivali skutecne vanilla jadra, pocet zaplat byl minimalni. Pozadavky
> ovsem take.

	Ale dej pokoj, napr. moje naroky na kvalitu a moznosti kernelu jsou
stejne asi tak 6 let co delam routery (ano za tu dobu jsme meli 3 sitove
subsystemy s ruznymy moznostmi)... Urcity posun zaznamenal smer do
Enterprise, ale s takovou stabilnosti si spise podrezava pod sebou
vedet. Je skutecne zajimave, ze problemy, zpusob jejich reseni a cely
'management' okolo je vlastni pouze a jenom Linuxovemu jadru. Znas jiny
projekt, ktery by se takto vedl a byl alespon z poloviny tak uspesny?
Chci verit, ze bude uspesny Linux i nadale, ale nema smysl strkat hlavu
do pisku...

> mluvi jen tak? Ze mam ignorovat to, ze stabilizace v rade 2.4.x prave
> probiha?

	A my mame ignorovat, ze jadro z historickeho kontextu brano za stabilni
je pouze tak na 1/4 cesty stabilizace? To jsi nam chtel podsunout? Uz
jsem to psal, stabilizace se odehravala v lichych radach, nyni se proces
stabilizace presouva na cim dal vice laicke uzivatele (pravda,
mezistupnem jsou distributori), skutecne Linux dostava dobrou nalepku...

> Merit ale vyvoj podle cisla patchlevelu je ponekud osidne. Je potreba si
> uvedomit, ze Linus tentokrat zamerne stabilni radu zatim neopousti. Podle
> meritka patchlevelu by jeho vetsi zodpovednost automaticky znamenala nizsi
> kvalitu, coz asi nebude to, co jsi chtel vyjadrit.

	Ano je to osidne, pokud bych se dival na jadro jako takove (prosim no
flame, co je cisty kernel), ocesal periferie, co je v novem jadre tak
prevratneho, ze je takovy problem ho vyladit? Mame vylepsenou podporu
SMP, rozsirene architektury CPU, zlepseny VM, vsude se vzdy hovorilo o
vylepseni ne o nejake naprosto nove komponente ci vlastnosti, tak v cem
je vlastne ten problem, ne ze je nevidim, skutecne nechapu, proc by ale
mely vznikat a tak dlouho se resit, a zrejme bohuzel nejsem sam.