Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor na Mandrake 8.1!)

Michal Špaček skim na deltaes.cz
Pondělí Říjen 15 14:19:53 CEST 2001

On Mon, Oct 15, 2001 at 02:02:26PM +0200, Oto Buchta wrote:

> Uznavam, tady muze byt problem. Pak je ale potreba, aby po release kazdeho
> noveho kernelu distributor prosel patche, pridal a provedl QA. Tady je ale
> problem, ze patche (treba zaplaty tezkych security bugu) mohou byt zverejneny
> az po mesicnim QA (dle tvych slov), coz je setsakra dlouha doba. Spis si ale
> myslim, ze ten patch je vhozen do kernelu a CO NEJDRIV releasnut novy update.
> Jinak si nedokazu predstavit, ze by kernel mohl jako mit verzi update cislo
> 43. To je vic nez tri roky :-)
Potom ale pri takovemhle vyvoji nejde prakticky delat QA, protoze se
to porad meni.
Ale da se delat castecne QA. = QA neceho stabilniho v te dobe + plus
bezpecnostni patche {pokud nejake jsou}.
Nechapu duvod proc by se mely pridavat patche.
Vezme se jadro a otestuje. Proste nove ovladace tam nebudou.
Je to stejne jenom honba za novyma vecma.

> Milane. Nevim, je to jen muj dohad, ale myslis, ze ti vsichni, co si
> stezujeme na kernel, pouzivame vanilla kernel? Mel jsem problemy (vetsi ci
> mensi) s kernely od RH ci SuSE verzi 2.4.x, x<=7. Updatovali jsme ostosest.
souhlas..

btw: To je to same, kdyz jsem si instaloval asi desetkrat nazpet RedHat
ruznych verzi na ruzny hardware {trosku starsi - cca 2-3 roky} a s
toho v snad az 9 pokusech se mi to nepodarilo. Kvuli ruznym chybam.
to musim podotknout, ze jsem na RedHatu verze 4.X zacinal {myslim, ze
to byla 4.5}.
Kdyby se distributori radeji venovali poradnemu ladeni a ne aplikovani
silenych patchu s CVS na "stabilni verze".
Jedine co chapu, ze je to asi bavi, me by to taky bavilo.
Ale komercni podnikani _NENI_ o baveni, ale o poradne praci..

skim

  Michal "sKim" Spacek         	Brno, CZ, Europe
 E-mail: skim na deltaes.com
    icq: 66962942		user: debian, TeX