Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor na Mandrake 8.1!)

Pondělí Říjen 15 14:43:07 CEST 2001

On Mon, 15 Oct 2001, Michal Špaček wrote:

> Potom ale pri takovemhle vyvoji nejde prakticky delat QA, protoze se
> to porad meni.
> Ale da se delat castecne QA. = QA neceho stabilniho v te dobe + plus
> bezpecnostni patche {pokud nejake jsou}.
> Nechapu duvod proc by se mely pridavat patche.
> Vezme se jadro a otestuje. Proste nove ovladace tam nebudou.
> Je to stejne jenom honba za novyma vecma.

Linus & spol. QA delaji, ale maji na to delsi cas (celou existenci
stabilni rady). Pokud chcete kratsi cyklus, vyuzijte toho, co delaji
distributori. Ti se snazi splnit QA kazdeho pul roku a docela jim to jde.

> souhlas..
>
> btw: To je to same, kdyz jsem si instaloval asi desetkrat nazpet RedHat
> ruznych verzi na ruzny hardware {trosku starsi - cca 2-3 roky} a s
> toho v snad az 9 pokusech se mi to nepodarilo. Kvuli ruznym chybam.
> to musim podotknout, ze jsem na RedHatu verze 4.X zacinal {myslim, ze
> to byla 4.5}.

Nabizite reseni:

a) kdezto kdybych byval pouzil vanilla jadro, nestalo by se to
b) kdyby ti hloupi vyvojari konecene napsali poradne pro me ovladac,
   nestalo by se to

??????

Ja je mozne, ze argumentujete necim, co mohlo byt HW problemem a
obvinujete z toho tvurce distribuce? Reportoval jste chyby? Podarilo se je
opravit? Nebyl to problem na Vasi strane?

Tohle je velmi nizke a lacine obvinovani bez vetsi vahy.

> Kdyby se distributori radeji venovali poradnemu ladeni a ne aplikovani
> silenych patchu s CVS na "stabilni verze".
> Jedine co chapu, ze je to asi bavi, me by to taky bavilo.

Ale oni se venuji. Testuji, zaplatuji, snazi se posilat chyby a zaplaty
puvodnim vyvojarum... Nebo jste presvedcen, ze ne? Mate pro to argumenty?
Nebo to je zase placani ve smyslu "za vsechno muzou oni"?

> Ale komercni podnikani _NENI_ o baveni, ale o poradne praci..

Ano, neni. Proto si pouzivejte jadra 2.2.19 a nezapomente aplikovat zname
zaplaty. Mohlo by se Vam to vymstit....

NIKDO vas nenuti pouzivat posledni novinky a to ani u jadre ani u
distribuce.

Naopak existuje jiste mnoho lidi, kteri budou novou distribuci chtit (at
uz kvuli UDMA, zurnalovym FS, novemu KDE, Mozille, atd). Chcete jim to
uprit, zakazat?

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz