RE: Existuje nástroj pro vytváření chráněné dokumentace

Jan Houstek housj0am na karlov.mff.cuni.cz
Pondělí Říjen 15 14:26:49 CEST 2001

> Taky bych neco takoveho potreboval.
> Jde mi spis o to, aby moji elektronickou distribuci nikdo nemohl
> pozmenit.
> V nejhorsim, kdyz ji pozmeni, at je to hnde nejak poznat, ze to neni
> original.

Tento pozadavek je v principu stejny nesmysl jako dokumentace, co lze
zobrazit, ale nelze tisknout. Pokud existuje oprohlizec, ktery je open,
tak z jeho zdrojaku vylustite specifikaci formatu, a neni tedy v principu
problem to upravit. Navic, i kdyby byl ten md5 v prohlizeci podporovany,
tak by se musel overovat proti necemu rekneme na vasem www a ne s necim v
tom dokumentu (to by mohl kdokoliv zmenit), takze by k overeni musel
uzivatel stejne vyvinout nejake usili.

Tolik teorie. Praxe je takova, ze vyrazne zmenit obsah PDF
(komprimovaneho) nebo PS je docela komplikovane, a dle meho nazoru i
docela srovnatelne s rucnim prepsanim.

Bezna praxe pri pouzivani TeXu je takova, ze autor si necha zdrojak a k
dispozici da ps ci pdf, takze si kazdy muze prohlizet a tisknout,
maximalne muze zkusit vytahnout nejaky ten odstavec jako cisty text (i
kdyz i toto uz neni uplne trivialni), ale provadeni uprav je *prakticky*
nemozne.

--
Honza Houstek