Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor naMandra

Pondělí Říjen 15 14:53:02 CEST 2001

On Mon, 15 Oct 2001, Stanislav Meduna wrote:

> Ano, presne to, ze kasle na QA, je mojou najvacsou vyhradou.
> Ze bola 2.4.0 nekvalitna je toho nasledkom - bez akej-takej
> QA totiz nikto nemohol predvidat, v akom stave to jadro vlastne je
> a bolo by jedno, ci by ho vydal vtedy alebo niekedy v lete.

Bez vydani 2.4.0 na prelomu roku bychom ani dnes nebyl stav rady 2.3.x
lepsi, nez byl v lete s 2.4.x. Jde o to, kolik lidi se tomu venuje a PROC
se tomu venuji.

> To by sa pravda ukazalo aj pokial by sa s niektorou z poslednych
> 2.3.xx verzii urobili koordinovane testy a vyhodnotili ich vysledky.

Ano, a na si vzali pomoc kristalovou kouli... meli totiz vedet, ze VM
obsahuje netrivialni problem! Ach jo.

Testy se skutecne delaly. Pamatuji si, ze probehlo nekolikrat skrz
konferenci porovnani rady 2.2.x a 2.3.x. Asi u nich chybela ta koule.

> Sledoval si trochu, _ako_ bol vymeneny? Bez akejkolvek diskusie,
> dokonca Linus sam bol najprv silne proti tomu a o den neskor
> vsetkymi desiatimi za?

Asi se nechal presvedcit argumenty. Precetl si, co naprogramoval AA,
podival se do sveho jadra a zeptal se na nazor treba Alana. Na rozdil od
hrdych Cechu, kteri svuj nazor ani s argumenty v ruce nezmeni, on ho
zmenil. To je to ale darebak.... ze se nestydi.

> Takto mame (ak sa nemylim) v sucasnosti tri memory managementy -
> jeden v distribuciach, druhy (Andrea) v Linusovom strome a treti (Rik)
> v -ac. Skutocne ukazka premysleneho vyvoja :-(((

Ano, opet potrebujeme kristalovou kouli, abychom dopredu vedeli, ktery ze
model spravy VM nebo vyvojar bude uspesnejsi. Neni to NAHODOU taky vyhoda,
ze je si z ceho vybrat? Na to jsi NIKDY nepomyslel?

> To je pravda. Vela ludi ale ocakavalo, ze tristvrte roka po 2.4.0
> uz pojde o skutocne stabilnu verziu. Namiesto toho sa experimentovanie
> presunulo z vyvojoveho radu medzi beznych pouzivatelov :-(

Obycejny uzivatel pouziva distribuce, kde jadra funguji. Ten, kdo si sam
preklada, vi (pradepodobne), co dela a neni duvod mu jeho svobodou volbu
brat a take neni duvod, aby se dotycny vymlouval "ze nevedel" nebo "ze
myslel", kdyz bude mit problem.

Muze se zacist do l-k nebo se mrknout k distributorum a vytahnout si
zaplatu. Ale nemusi to delat. Kdysi to delal kazdy, ale dnes Linux
pouzivaji i jini, nez "kazdy".

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz