Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor na Mandra

Pondělí Říjen 15 20:50:20 CEST 2001

On Mon, 15 Oct 2001, Michal Špaček wrote:

> Takze pokud to chapu dobre, existuje 2.2.19 jadro a pak dalsi jadro s
> tema patchema od Alana + dalsich ?
> A nebo jadro 2.2.19 a pak patche, ktere na nej muzu aplikovat.
> Pokud to tak je, tak se omlouvam, protoze jsem to pochopil jinak.

Alan i Linus dostavaji zaplaty od ruznych lidi, ponejvice od maintaineru
jednotlivych casti jadra, pripadne ovladacu. Sbiraji je, prebiraji, nekdy
opravuji (zejmena Alan) nebo i sami pisi. Abychom videli, jak vyvoj
probiha, vystavi obcas tarball. Lze ho pouzit, nemusi se.

Po nekolika takovych tarballech prijde release. Ty dela jen Linus, takze
Alan posle sadu zaplat Linusovi, Linus je projde a protoze Alan neni do
vetru, tak je obvykle bez reci prijme. To plati zejmena pro minulou
stabilni radu (2.2.x).

Aktualni radu si dela sam Linus. Alan mu presto pomaha vyse popsanym
zpusobem (tj. taky sbira, pak oddeli vzdy to nejkvalitnejsi ze svyc -ac
baliku a posle to Linusovi). Zbytek adaptuje na nove jadro, pripadne
zahodi (objevilo-li se lepsi reseni).

Kdyz rikam, ze vyvoj je spojity a ma dlouhe cykly (stabilni rada 2.2.x
bude nyni trileta), tak mluvim prave o tohle. Stabilizace i vyvoj konci
vzdy na konci prislusne rady (a ne na jejim zacatku).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz