Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: PozornaMandrake 8.1!)

Úterý Říjen 16 11:02:30 CEST 2001

> Ale ale, najednou zatracujes rady 2.2.x. Jeste pred chvili jsi ji
> vyzdvihoval do nebes. Copak se stalo? Uz se to nehodi do kramu?

	Ano, stale tvrdim, ze uz od 2.2.5 lze jadro rady 2.2. uspesne
provozovat kdekoli, vcetne komercnich aplikaci (pokud mi omlatis
ptrace(), pak bychom WinNT nemohli videt v jedine instalaci:-r). Prosim
sundej si cerveny hadr z oci a premyslej nez neco opet bezvysledne
napadnes...

> Operujes s pojmy "jim to urcite nefunguje (jadra 2.4.x v RH 7.x) nebo
> "vysledek nema ocekavany a zadany efekt". Vsechno jsou to Tvoje pocity,

	"Jim to urcite nefunguje" mohu upresnit, vzal jsem RH7.1cz, nefungovalo
devfs dle dokumentace, to je myslim dost dobry duvod, ze Ti nepujde
masina, nemyslis (resp. ona ani nenabootuje - tomu rikas to, ze si
koupis zbozi, koupis si podporovany a certifikovany hardware a dostanes
vysledek)? A "vysledek nema ocekavany a zadany efekt" tu mohu upresnit
zhruba tak, ze nejsme vsichni jen akademici, kteri mohou rok, dva cekat,
az se neco vymysli, az se vyvine, az dojdou penize z rozpoctu apod.,
jsme lide, kteri maji sve zakazniky a ti to chteji ted hned tady na
stole mi to ukazte, mne nezajima, ze nam to mozna dodate za rok vazeny
pane, za rok uz my nebudeme nakupovat u Vas... Zrejme nejsem v teto
pozici sam a prave z teto pozice Linux prinasi penize, ale to asi
nedokazes pochopit.

> ktere nejsou podlozene (ani pitomymi zaznamy z Bugzilly nebo z l-k) a

	'-))) atmosferu l-k komentovat nebudu, opravdu nemam tolik casu, pokud
na to nekdo ma naladu, prosim. A co by muj zaznam delal v Bugzille? Kdyz
pouzivam vanilla jadro a resim problem, ktery se tyka kernelu, co bych
asi mel do Bugzilly psat?

BTW Vis, ze na zaklade debat s Tebou (a za predpokladu, ze skutecny stav
veci je presne jak pises) se jeste divim, co s Linuxem delam a proc uz
davno nejsem napr. na FreeBSD? Je to z jednoho prosteho duvodu, neverim
Ti, vim proc u Linuxu zustavam a jsem presvedcen, ze pravy stav veci je
dost odlisny od Tve interpretace.

> proto je nelze prijmout jako argument. Nemuzes odmitnout Bugzillu jako
> nastroj, kdyz vyvojari, kteri ji ctou normalne vyviji jadro a pripadne
> skutecne problemy predavaji kompetentnim osobam. Jinak je to manipulace s
> fakty.

	Linus cte Bugzillu? No tos mne vazne pobavil...

> Nelze argumentovat tim, "ze oni to maji stejne blbe" a "jejich vyvoj
> smrdi", kdyz to je jen pocit.

	O jakych pocitech mluvis, za 3 roky vyvoje (od zacatku 2.3, po 2.2.) a
za 9 mesicu stabilizace (rady, ktera se oznacuje stabilni) se vyvojari
opravdu moc nepredvedli, neni to pocit, to je fakt, se kterym musis
souhlasit i Ty... jadro 2.4. neni kvalitni (v tuto chvili dle Tve
terminologie neni kvalitni, protoze neni otestovane, nove VM je dve
verze (RH ma sve __jine__ VM, krome svych testu a nadsencu pouzivajici
kernel-2.4.X.rpm nijak jinak radne testovane), navic vydane rychle po
sobe).

> Mam pokracovat? Mam Ti u kazdeho odstavce znovu a znovu psat, ze Tve
> predstavy jsou zalozeny na nepodlozenych "pocitech" nebo neoverenych
> tvrzenich?

	:-) Tvrd si co chces, ale nepodsouvej to ostatnim, uz jsem Te o to
nekolikrat prosil...

> Odvolavat se na neexistenci testovani, systemu na sledovani vyvoje je
> pekne, ale jadro to ma a vyvojari s tim pracuji. Rikat, ze to tak neni je
> ciste blaboleni, jak je ostatne zde nyni uz zvykem.

	Ja nemel pocit, ze jsem mluvil o teto spetce, porad vsem dokazujes, ze
vubec nevis, co to QA znamena, prosim uz toho nech!

Reakce na Stana...
> Jenze to je porad ten samy problem. Tys dela projekt pod jednou strechou v
> uzavrenem okruhu vyvojaru pod dohledem jednoho managmentu. Soudit jiny
> projekt schematicky podle vlastnich podminek je *dost* odvazne.

	A jak to muzes vedet, Stano se Ti sveruje na jakych projektech pracuje
(vazne?:->), je to opet a pouze Tva domnenka, Tvuj pocit, Tva kristalova
koule, ne tvrzeni podlozene fakty - ostatni kritizujes za veci, ktere si
sam nejsi schopen uklidit pred vlastnim prahem, skutecne hooooodne
zvlastni pristup.

> Zejmena v pripade, ze odlisny projekt se v zasade chova tak, jak o tom
> pises. Odchylky pripis na vrub odlisne situaci.

	Pokud za odchylku povazujes to, ze projekt je starsi (a stale cile
zivotaschopny), ze stari vyvojari 'odesli', nastoupili 'novi' a za rok
mame o tridu lepsi produkt, pak vazne nevim, co obhajujes... - zavestim
si - pokud by se to stalo (a Linus, Cox apod. odesli), za jak dlouho
budeme  mit o tridu lepsi jadro?