Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra?

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Úterý Říjen 16 11:08:22 CEST 2001

"Milan Kerslager" <milan.kerslager na spsselib.hiedu.cz> schrieb im Newsbeitrag
news:Pine.LNX.4.33.0110160950220.23330-100000 na pluto.pslib.cz...

> Jenze to je porad ten samy problem. Tys dela projekt pod jednou
> strechou v uzavrenem okruhu vyvojaru pod dohledem jednoho managmentu.

Uspesne nasadenie nasho systemu obvykle znamena minimalne dva az tri
okruhy pod dohladom dvoch az troch managementov, ale to mozme rozobrat
mailom. Takze len vseobecne:

a) Teoria a prax vyvoja sofwareovych systemov je starsia ako ja
    (ako stary si Ty neviem :-)). Teoria a prax managementu projektov
    je este daleko starsia. Urcite poucky sa prilis nemenia a jadro Linuxu
    je celkom obycajny softwareovy projekt - v ziadnom smere nejde
    o nejaky doteraz nepoznany extrem.

b) Nemyslim si, ze jadro Linuxu je ktovieaky bazar. Prave naopak, realny
    vyvoj jadra (zvlast co sa tyka veci typu VM, VFS a.p.) robi vcelku
uzavreta
    skupina vyvojarov pod dohladom _velmi_ silneho managementu. U nas
    vo firme neexistuje nikto, kto by sam musel vidiet kazdy kod co pride
    do jadra a skupina rozhodujuca o dalsom vyvoji produktu je minimalne
    tak siroka, ako v pripade jadra.

> Soudit jiny projekt schematicky podle vlastnich podminek je *dost* odvazne.

Nie odvaznejsie ako sudit modely vyvoja v komercnej firme podla
akademickych podmienok :-)

Okrem toho, nerobil som len na jednom projekte v jednej firme a zrovna
co sa tyka QA som zazil siroku skalu od kaslania nan az po testy
dokonale odtrhnute od reality, ktore naozaj spotrebovali viac casu,
ako usetrili. O schematicnosti by som tu naozaj nehovoril.

Zdravi
--
                                                       Stano