Nastaveni DNS v lokalni siti bez internetu?

Mira Tempír mira na cekit.cz
Úterý Říjen 16 19:43:18 CEST 2001

========= 16/10/01 14:50  by  Jakub Mrázek =========
| Z vyukovych ucelu bych potreboval na ucebne (15-16 pocu) jakoby nasimulovat
| internetovou DNS. V podstate je to ucebna urcena k vyuce Linux (krome NT a NW),
| takze muzeme menit cokoliv, ale chtel bych "nejakym zpusobem" nasimulovat funkcni
| DNS (a pote email, http, proxy apod.). Jenze v tomto nejsem prilis zbehly
| (resp. to budu delat prvne) :-), takze jeste nemam takovy prehled jak navrhnout
| napriklad strukturu techto serveru. Zkousel jsem postupovat podle LDP,
| bohuzel to dost dobre nejde, protoze tam se predpoklada funkcni DNS internetu,
| coz nemam sanci zpristupnit.
> [...]

Ahoj,
ja pouzivam tohle nastaveni i kdyz jsem k Internetu pripojeny:
Lokalni sit pouziva muj DNS server na vnitrni adrese, ten ma
nakonfigurovano, ze je root server (*) a server autoritativni pro "moje" TLD
je tinydns na druhe IP. Tinydns ma v sobe krome svych zaznamu i zaznamy
root serveru (pro jednotlive TLD odkazy na jejich nameservery).

Vyhodou by to melo byt hlavne pri pomalejsich pripojenich na I-net.
Zjednodusene: kdyz se uzivatel preklepne v URL a misto domena.cz napise
domena.zc tak to skonci chybou uz na lokale.

Tzn. radsi nez simulovat chovani DNS serveru bych si nejaky (nejlepe
samozrejme nederavy) DNS server nainstaloval.

Zrejme by to slo i pres bind pokud bys to chtel mermomoci. Princip je stejny.

(*) seznam nameserveru ve formatu pro tinydns je na http://cr.yp.to/dnsroot.html

--
   mira tempír <mira na cekit.cz> -- čekit s.r.o.
   bratislavská 2, 602 00 brno, czech republic