Domaci sit

Matej Cepl ceplma00 na yahoo.com
Čtvrtek Říjen 18 06:16:00 CEST 2001

Dobrý den,

mám strategicko technický problém. Chystáme se doma zřídit domácí síťku
mezi mým linuxboxem a manželčiným notebookem. Do nedávna jsem si myslel,
že manželka bude nadále používat Pindows (po dvouleté zákopové válce
jsem nedospěl k ničemu), ale v poslední době ji Wokenice tak strašně
zlobí, že už pomalu (snad) začíná pošilhávat po něčem stabilnějším
(největším propagátorem Linuxu je jak známo Bill Gates a jeho dílko).
Nevadí.

Zpět k té síti. Dokud jsem předpokládal, že se budu propojovat s
Windowsím notebookem, tak to bylo jednoduché -- použiji sambu a je
vystaráno. Ve chvíli, kdy by ale měla i ona Linux (případně duální
notebook primárně s Linuxem), tak se situace poněkud mění. Předpokládám
totiž, že při přenosu přes M$ protokoly by se zmršili všechna práva,
majitelé, skupiny ap. (vzhledem k tomu, že polovinu jich Windows
nemají). Nebo ne?

Na druhou stranu, když jsem si teď četl NFS-HOWTO, tak jsem se trochu
vyděsil, že je to všechno docela složité a navíc prudce nebezpečné a
děrovaté (chtěl bych nás přes ten můj počítač připojovat na Internet).

Takže nevím -- je možné použít Sambu (nebo něco jiného) nebo musím do
NFS? A jsou NFS skutečně tak nebezpečné (abych se nepustil do full-time
jobu správce sítě -- sledování comp.security.announce,
comp.linux.announce a několika dalších skupin pro bug message,
neustálé záplatování ap.)?

Poradíte někdo nezkušenému?

	Děkuji

		Matěj

--
Matej Cepl, ceplma00 na yahoo.com
138 Highland Ave. #10, Somerville, Ma 02143, (617) 623-1488

Don't ever think you know what's right for the other person.
He might start thinking he knows what's right for you.
	-- Paul Williams, `Das Energi'